کد مطلب: 

244445

افتادن در دام هکرهای میلیاردی به خاطر سودای افزایش فالور

سرپرست پلیس فتا غرب استان تهران از دستگیری یک باند هکرهای میلیاردی به خاطر سودای افزایش فالور در غرب استان تهران، شهرستان اسلامشهر خبر داد.
افتادن در دام هکرهای میلیاردی به خاطر سودای افزایش فالور

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ سید نظام موسوی سرپرست پلیس فتا غرب استان تهران در تشریح این خبر گفت: همزمان با مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا که مورد سواستفاده مالی قرار گرفته بودند و طی تماس منابع محلی مبنی بر خرید فردی از سوپرمارکت و انتقال مبلغ خرید به صورت اینترنتی به حساب فروشنده، موضوع تحت بررسی کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از انجام اقدامات فنی و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد افرادی با هک و نفوذ در پیج‌های اینستاگرامی شهروندان از طریق ارسال پیغامی با مضمون "مشکلی برای اینجانب پیش آمده و اکنون قادر به پاسخگویی نیستم ولی نیاز مبرم به سه میلیون تومان پول دارم اگر امکان دارد واریز کنید بعداً پس می‌دهم" به دایرکت فالورهای صمیمی قربانی اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌ کردند و با گشت و گذار در آگهی‌های سایت دیوار و شیپور اقدام به خرید اجناس و سپس با درج آگهی درهمان سایت‌ها اقدام به فروش آن اجناس می‌کردند.

سرهنگ موسوی همچنین افزود: متهمین این پرونده که که چهار نفر دو آقا و دو خانم بودند و تحت تعقیب پلیس فتا سایر استان‌های کشور نیز بوده‌اند؛ در یک عملیات پلیسی توسط پلیس فتا غرب استان تهران دستگیر شدند.

سرپرست پلیس فتا غرب استان تهران اینگونه تشریح کرد: در بررسی‌های صورت گرفته از تجهیزات دیجیتال متهمین تعدادی آگهی دیوار و اکانت هک شده از قربانیان استخراج شد و همچنین متهمین به هک دست کم ۴۵ اکانت اینستاگرامی و مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری اعتراف کردند که تا کنون مبلغ یک میلیارد و ۶۰ میلیون ریال کلاهبرداری محرز گردیده و تعداد ۱۱۶ نفر از قربانیان نیز شناسایی که اقدام به تنظیم شکایت نموده‌اند. لیکن کماکان تلاش برای شناسایی سایر شاکیان احتمالی در حال انجام می‌باشد.

سرهنگ سید نظام موسوی توصیه کرد: برای مراقبت از پسورد و اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی و بانکی خود حتما از رمز پیچیده و غیر قابل حدس استفاده کرده و ضمن محافظت از آن درجای امن، از نصب هر گونه برنامه یا لینک ناشناس جداخوداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه محتوا و برنامه مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-05-11 02:12

افزودن دیدگاه جدید