کد مطلب: 

244444

شناسایی و دستگیری فیشنیگ کار حرفه‌ای

رئیس پلیس فتا زنجان از شناسایی و دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای خبر داد و گفت: این متهم با تبلیغ و فروش اقلام در شبکه‌های اجتماعی، قربانیان را به درگاه جعلی بانکی هدایت کرده پس از اخذ اطلاعات بانکی، اقدام به برداشت از حساب بانکی آن‌ها می‌کرد.
شناسایی و دستگیری فیشنیگ کار حرفه‌ای

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ آدینه لو رئیس پلیس فتا زنجان در تشریح این خبر گفت: در پی وصول پرونده‌ای با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به پلیس فتا زنجان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شخص یا اشخاصی در شبکه‌های اجتماعی، با طراحی ربات‌های جعلی و ترغیب افراد به خرید کالا، افراد را برای پرداخت وجه به درگاه‌ جعلی بانکی هدایت نموده به طوری که قربانی با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی با پیغام خطا مواجه شده و پس از گذشت چند روز متوجه برداشت‌هایی از حساب بانکی شده است.

وی گفت: با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت معلوم در یکی از استان‌ها شناسایی، با هماهنگی مقام محترم قضایی نامبرده دستگیر و به همراه ادله های دیجیتالی به پلیس فتا استان دلالت شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متهم با شگردهای مختلف اقدام به پولشویی و درآمدهای نامشروع حاصل از اعمال مجرمانه می‌کرد، گفت: وی ابتدا منکر بزه انتسابی شد ولی پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پرونده، به بزه ارتکابی و سرقت اطلاعات کارت بانکی "فیشینگ" و برداشت از حساب‌های بانکی قربانیان در کل کشور اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا زنجان در پایان توصیه کرد: شهروندان برای پیشگیری از این نوع کلاهبرداری نسبت به فعال سازی رمز یکبار مصرف کارت بانکی و نحوه فعال‌سازی و استفاده از آن و غیرفعال‌سازی رمزهای دوم ایستا مربوط به کارت‌های بانکی، به بانک‌های عامل مراجعه کرده وهمچنین می‌توانند با استفاده از افزونه ضد فیشینگ نسبت به بررسی سایت‌های جعلی بانکی اقدام کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-05-11 01:52

افزودن دیدگاه جدید