کد مطلب: 

244421

مبارزه فناورانه با بیماری کرونا؛ دستگاه اکسیژن‌سنج خون ایران‌ساخت شد

محصولات مورد نیاز برای مقابله با کرونا تنها به ماسک، مواد ضد عفونی کننده محدود نمی‌شود. در این زمینه دستگاه‌ها و تجهیزات متعددی مورد نیاز است. دستگاه پالس اکسی‌متر انگشتی از جمله این تجهیزات مورد نیاز است که کار سنجش اکسیژن در خون را انجام می‌دهد.
مبارزه فناورانه با بیماری کرونا؛ دستگاه اکسیژن‌سنج خون ایران‌ساخت شد

به گزارش سیتنا، مسعود صدری از مدیران شرکت مهندسان پایش وضعیت امیر کبیر (مپوا) در این‌باره اظهار کرد: دستگاه پالس اکسی متر انگشتی در تجهیزات مختلفی از جمله در  ونتیلاتورها و دستگاه‌های پایش علائم حیاتی در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این دستگاه عمل سنجش سطح اکسیژن در خون را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش درخواست جهانی برای استفاده از دستگاه پالس اکسی متر انگشتی افزود: به دلیل مشکلات حاد تنفسی ناشی از بیماری کرونا، طبیعی است که میزان درخواست‌ها برای این دستگاه به شکل چشمگیری افزایش یابد. خوشبختانه با حمایت‌های صورت گرفته موفق شده‌ایم که این دستگاه را با قیمت تقریبی یک چهارم نمونه خارجی تولید کنیم.

صدری در ادامه گفت: بسیاری از مدل‌های موجود در بازار از باطری استفاده می‌کنند، اما دستگاه تولیدی این شرکت، از نوع شارژی است. در حال حاضر در حال آماده کردن سفارش سه هزار دستگاه هستیم و امیدواریم در نزدیک‌ترین زمان ممکن، سطح تولید را به 10 هزار دستگاه برسانیم.

وی همچنین بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان و فناور را ترغیب و تشویق می‌کند که تولیدات فناورانه خود را برای مقابله با کرونا افزایش دهند. در این بین شرکت‌هایی که محصولات فناورانه مورد نیاز را تولید کنند نیز از سوی این معاونت مورد حمایت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-05-10 09:53

افزودن دیدگاه جدید