کد مطلب: 

244394

892 میلیون و 210 هزار فایل در شبکه شاد بارگذاری و تبادل شده است

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش، اظهارکرد: 892 میلیون و210 هزار فایل در شبکه شاد بارگذاری و تبادل شده است.
892 میلیون و 210 هزار فایل در شبکه شاد بارگذاری و تبادل شده است

به گزارش سیتنا، مهدی شرفی با حضور در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با با اشاره به اینکه 892 میلیون و 210 هزار فایل در شبکه شاد بارگذاری و تبادل شده است، اظهار کرد: به طور متوسط هر فایل 20 مگابایت است و پیگیر این هستیم که هزینه مصرفی شبکه شاد رایگان شود و در ستادملی کرونا نیز مطرح شده و از طریق مراجع ذیربط در حال بررسی و پیگیری است.

وی افزود: ضعف بزرگ آموزش تلویزیونی عدم امکان تعامل دوطرفه بود ودر همین راستا شبکه شاد ایجاد شد که متولیان پهنای باند باید کمک کنند تا فرایند آموزش پیش برود و هزینه خانواده‌ها هم کمتر شود.

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: معلمان  به طور پراکنده آموزش‌ها را در پیام‌رسان‌های خارجی شروع به آموزش کرده بودند و هزینه اینترنت استفاده از پیام‌رسان خارجی چند برابر بوده است و در حال حاضر مصرف پهنای باند داخلی 30 درصد افزایش یافته و قبل از این مردم این کار را در پیام‌رسان‌های دیگر انجام می‌دادند و چندبرابر هزینه می‌کردند.

وی تصریح کرد: 78 درصد دانش‌آموزان یعنی11 میلیون و 300 هزار نفر در شبکه عضو شده‌اند و اگر یک دستگاه تلفن هوشمند هم در خانه باشد برای چند نفر قابل استفاده است و این پوشش ما را افزایش داده است.

شرفی با بیان اینکه کانال‌های اختصاصی محتوا ایجاد کرده‌ایم، گفت: 5000 محتوا بارگذاری شده و معلمان می‌توانند اینها را به اشتراک بگذارندو فایل‌های بارگذاری شده در داخل کانال فشرده سازی شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر پوشش شبکه خوب است و 98 درصد مدیران مدارس عضو شبکه شاد هستند و خوشبختانه  امکانات جدید در حال اضافه شدن است.

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه شاد بسیار زود فراگیر شدو اکنون سیستم کارش را انجام می‌دهد، گفت: استفاده از شبکه الزام نبوده است و به هرحال شبکه شاد تنها کانال رسمی آموزش است و  اگر جایی امکان استفاده نباشد روش‌های دیگر آموزش دنبال می‌شود؛ اما اگر دسترسی وجود داشته باشد باید این کار را انجام دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-05-09 11:44

افزودن دیدگاه جدید