کد مطلب: 

244349

راه رسیدن به توسعه پایدار اقتصاد دیجیتال از دانش‌بنیان‌ها می‌گذرد

عمر اقتصاد دیجیتال در کشورمان زیاد نیست. این اقتصاد که با توسعه پرداخت‌های الکترونیکی در ایران کار خود را شروع کرد امروز با کمک زیست‌بوم فناوری و نوآوری در همه ابعاد رشد کرده است. روند توسعه این اقتصاد نوپا که بر پایه‌ فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی بر بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات استوار است با شکل‌گیری استارتاپ‌ها شتاب بیشتری گرفت.
راه رسیدن به توسعه پایدار اقتصاد دیجیتال از دانش‌بنیان‌ها می‌گذرد

به گزارش سیتنا، در واقع اقتصاد دیجیتال، نوع کسب‌وکارها و درآمدزایی شرکت‌ها را تغییر داده و چهارچوب مفهومی جدیدی برای محاسبات مالی ایجاد کرده است. این اقتصاد نوین که نقطه مقابل اقتصاد سنتی است اساس شکل‌گیری فعالیت‌های نوین اقتصادی در دنیا شد و به بازار کار شرکت‌های خدماتی آنلاین رونق داد.

زیست‌بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی در ایران هم که مبنای کار خود را توسعه دانش‌بنیان‌ها در کشور قرار داده است، به نوعی حامی فعالیت‌های نوین الکترونیکی در همه زمینه‌ها مانند حمل‌ونقل هوشمند، بانک‌داری دیجیتالی، خریدهای آنلاین، آموزش مجازی و غیره است. فعالیت‌هایی که این روزها با همه‌گیری اینترنت و شبکه‌های مجازی سهل‌تر و در دسترس‌تر است.

یکپارچه سازی فضای استارتاپی اقتصاد دیجیتال هم کمک بزرگی برای فعالان این عرصه است که ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال تحقق آن است. این یکپارچه‌سازی و شبکه‌سازی بین دانش‌بنیان‌ها به هم‌افزایی و هم‌گامی عناصر موثر در توسعه این نوع از اقتصاد می‌انجامد.

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری با درک این مطلب و با توجه به اهمیت توسعه دانش‌بنیان‌های موجود در کشور با تعیین اولویت‌های کاری خود در تلاش است تا زیست بوم اقتصاد دیجیتال کشور را ارتقا دهد. این کار را هم ذیل برنامه پویاسازی و متنوع سازی زیست بوم با در نظر گرفتن نیازهای فناورانه و آینده محور اجرایی خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-05-07 09:50

افزودن دیدگاه جدید