کد مطلب: 

244344

هتک حیثیت زن متاهل در اینستاگرام با ایجاد صفحات جعلی

رئیس پلیس فتا استان همدان از دستگیری مزاحم اینترنتی باانگیزه جعل و هتک حیثیت خبر داد.
هتک حیثیت زن متاهل در اینستاگرام با ایجاد صفحات جعلی

به گزارش سیتنا، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد رئیس پلیس فتا استان همدان اظهار داشت: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا شهرستان ملایر مراجعه کرد و مدعی شد که شخصی ناشناس صفحه‌ای جعلی بنام همسرم در شبکه اجتماعی اینستاگرام ساخته که در آن توسط عکس‌های شخصی وی سوءاستفاده و ایجاد مزاحمت کرده است، لذا رسیدگی به این  پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار مأمورین پلیس فتا  قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های تخصصی انجام‌شده و انجام اقدامات فنی در فضای مجازی، هویت متهم مورد شناسایی قرار گرفت و محل سکونت وی کشف شد؛ در ادامه با اخذ مجوز مقام قضایی و اعزام تیمی از مأموران پلیس، متهم دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به این پلیس منتقل شد. 

سرهنگ سرخوش نهاد بیان کرد: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی بود اما پس از مشاهده ادله و شواهد انکارناپذیر لب به اعتراف گشود و به بزه ارتکابی اعتراف کرد و گفت: پس‌ازاینکه در فضای مجازی به شاکیه درخواست دوستی دادم و با جواب منفی وی مواجه شدم، عکس‌ شاکیه را از روی حساب کاربری‌اش کپی کرده و صفحه‌ای بانام وی ایجاد کردم. 

این مقام انتظامی گفت: سوءاستفاده از فیلم و عکس‌های خصوصی در شبکه‌های اجتماعی یکی از شایع‌ترین جرائم حوزه فضای مجازی می‌باشد. لذا هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای جرم محسوب شده و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است. 

رئیس پلیس فتا استان همدان خاطرنشان کرد‌ سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-05-07 04:51

افزودن دیدگاه جدید