کد مطلب: 

244270

بروکرها؛ کارگزاران تجارت فناوری تسهیلات و وام بلاعوض دریافت می‌کنند

اعطای تسهیلات، وام بلاعوض و جایزه به بروکرها و تدوین آیین نامه فعالیت برای آنها، از جمله حمایت‌های است که برای کمک به فعالیت این کارگزاران ضرورری در شبکه فن بازارهای سراسر کشور در نظر گرفته شده است.
بروکرها؛ کارگزاران تجارت فناوری تسهیلات و وام بلاعوض دریافت می‌کنند

به گزارش سیتنا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، میلاد صدرخانلو رئیس شبکه فن بازار معاونت علمی در این‌باره اظهار کرد: شبکه فن بازار ملی در راستای نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید، طرحی را به نام طرح جهش تجارت فناوری تدوین کرد. این طرح که با حمایت دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز به کار کرد، تلاش دارد تا تسهیلاتی را برای کارگزاران تجارت فناوری یا همان بروکرها فراهم کند.

رئیس شبکه فن بازار معاونت علمی در ادامه افزود: با توجه به اینکه بروکرها یکی از عوامل تاثیر گذار و مهم زیست بوم دانش بنیان کشور هستند، این تسهیلات می‌تواند به آنها در جهت انجام وظایفشان کمک کند. جزئیات مربوط به شیوه نامه اعطاء و استفاده از این تسهیلات  در کنفرانسی سراسری به صورت کامل به بروکرهای شبکه فن بازار معاونت علمی  توضیح داده شد.این تسهیلات شامل وام‌های قرض الحسنه، جایزه‌های تبادل فناوری و همچنین کمک‌های بلاعوض به بروکرها است.

وی با اشاره به زمینه‌های شروع چنین طرحی بیان کرد: همانگونه که دکتر ستاری در سیزدهمین نشست سراسری فن بازارهای کشور بر کاهش ریسک فعالیت‌های بروکری تاکیدکردند، شبکه فن بازار تلاش دارد تا به وسیله این طرح و این تسهیلات ریسک فعالیت بروکرها را کاهش دهد و به فعالیت فن بازارهای کشور کمک کند.

وی رونمایی از آئین نامه فعالیت بروکری را یکی دیگر از اتفاقات این همایش خواهد و افزود: هدف از تدوین آیین‌نامه این است که فعالیت بروکرها مورد تالیف قرار گیرد و در یک چهارچوب شناخته شده قرار گیرد. این آیین‌نامه کمک می‌کند که بروکرها مورد ارزیابی قرار گیرند و فرایند هویت بخشی در مورد آنها انجام گیرد.

صدرخانلو، بیان کرد: امیدوار هستیم برایند این فعالیت‌ها کمک کند تا منویات مقام معظم رهبری (مدظه العالی) محقق شود و فعالیت شرکت‌های نوپا و عرضه محصولات فناورانه توام با جهش در تولید و افزایش راندمان زیست بوم دانش بنیان کشور باشد.

در این طرح مدل‌های حمایتی برای 4 فعالیت سرمایه‌گذاری، رفع نیاز فناورانه، بازاریابی و برگزاری رویداد فستیوال نوآوری در نظر گرفته شده است. این چهار مورد بیشتر فعالیت‌های در نظر گرفته شده برای کارگزاران فناوری را در بر می‌گیرد.

از جمله بخش‌های جالب توجه طرح مورد اشاره، اهدای جایزه بروکری است. بررسی فعالیت بروکرها بر اساس 6 شاخص و اهدای جایزه به بروکرهای منتخب از جمله قسمت های قابل توجه طرح جهش تجارت فناوری بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-05-04 10:21

افزودن دیدگاه جدید