کد مطلب: 

244248

آغاز بکار رسمی آزمایشگاه امنیت محصولات کنترل صنعتی پژوهشگاه ICT با دریافت مجوز مرکز راهبردی افتا

رئیس پژوهشکده امنیت ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز بکار رسمی آزمایشگاه امنیت محصولات کنترل صنعتی در سال جدید به محض دریافت مجوز مرکز راهبردی افتا خبر داد.
آغاز بکار رسمی آزمایشگاه امنیت محصولات کنترل صنعتی پژوهشگاه ICT با دریافت مجوز مرکز راهبردی افتا

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر ابوذر عرب سرخی در خصوص اولویت های سال جاری پژوهشکده امنیت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: پروژه نسل پنجم شبکه های ارتباطی موسوم به ۵G که از اولویت های اول وزارت ارتباطات است، در دستور کار پژوهشگاه ICT قرار گرفته و پژوهشکده امنیت نیز در این خصوص ۲ محور را در اولویت قرار داده است.

وی ادامه داد: یکی از محورها بحث طراحی محصولات کاربردپذیر است که در نسل پنجم شبکه های ارتباطی به کار گرفته می شود.

عرب سرخی افزود: ارزیابی امنیتی محصولات و خدمات در بستر نسل جدید شبکه های ارتباطی، محور دیگری است که توسط پژوهشکده امنیت فاوا به آن پرداخته می شود.

رئیس پژوهشکده امنیت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: علاوه بر پروژه ۵G، برنامه های دیگری هم در سال جدید به تائید شورای پژوهشی پژوهشگاه و وزارتخانه رسیده است که پژوهشکده امنیت فاوا پیرامون آن اقداماتی انجام می دهد.

وی گفت: یکی از این محورها، توسعه نسل جدید آزمایشگاه های امنیتی است که در این صورت نخستین آزمایشگاهی خواهیم بود که مجوز ارزیابی و تائید نمونه سامانه های کنترل صنعتی را از طرف مرکز راهبردی افتا دریافت خواهیم نمود؛ به این معنا که ما زیرساخت آزمایشگاهی امنیتی محصولات کنترل صنعتی را راه اندازی کردیم و امیدواریم با دریافت مجوز رسما کار را از امسال آغاز کنیم.

عرب سرخی همچنین در خصوص محور دیگری که مورد بررسی پژوهشکده امنیت فاوا قرار می گیرد، گفت: عیارسنجی محصولات امنیتی، محوری است که با همکاری سازمان فناوری اطلاعات جلو می بریم و تقریبا نخستین مجموعه ای خواهیم بود که یک زیرساخت آزمایشگاهی ایجاد می کنیم که می تواند محصولات داخلی را در فضای آزاد و منصفانه با نمونه محصولات خارجی مقایسه کند و اطلاعات را در معرض نگاه بهره برداران محصولات قرار دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-05-03 14:36

افزودن دیدگاه جدید