کد مطلب: 

244234

بخش تسهیلات کرونا در سامانه کارا همچنان منتظر راه‌اندازی است!

بخش تسهیلات کرونا در سامانه کارا راه اندازی نشده است و بر اساس اعلام وزارت کار، این بخش از سامانه هفته سوم اردیبهشت ماه، فعال می‌شود.
بخش تسهیلات کرونا در سامانه کارا همچنان غیرفعال است

به گزارش سیتنا، تسهیلات کرونا از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به ۱۱ رسته تعلق می‌گیرد که در بحث کرونا بیشترین آسیب را دیدند.  به صورت مشخص‌تر بنگاه‌هایی هستند که کسب و کارهایشان را فعال نگه داشته و نیروی کارشان را حفظ کنند.

تسهیلات با نرخ سود ۱۲درصدی ارائه می‌شود. برای بنگاه‌های یک نفره ۱۲ میلیون تومان است که شامل دستمزد و درصدی باقی مانده سرمایه در گردش می‌شود، برای واحدهایی که بنا به دستور تعطیل شده اند، این رقم ۱۶ میلیون تومان برای هر کارگر است.

برای وام‌های زیر ۱۲ میلیون تومان با سفته، وام ۱۲ تا ۴۸ میلیون تومان با سفته و ضامن، وام ۵۰ تا ۱۲۰ دو ضامن، وام تا ۱۸۰میلیون تومان ۳ ضامن و بالاتر از این رقم روال عادی بانک‌ها طی می‌شود.

طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با توجه به شلوغ بودن سیستم بانکی، از هفته سوم اردیبهشت ماه این برنامه اجرا می‌شود و در فاز اول بر اساس داده‌هایی که در اختیار است به این نوع از کارفرمایان پیامک داده می شود و در صورت تأیید کارفرما، در سامانه کارا ثبت نام می‌کنند و دستگاه مربوطه ظرف دو روز اعمال نظر می‌کند و سپس به بانک عامل اطلاعات ارسال می‌شود و پرداخت صورت می‌گیرد.

گفتنی است؛ علی رغم وعده‌های مکرر مسوولان وزارت کار مبنی بر پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب‌وکارها و بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا، همچنان بخش تسهیلات کرونا در سامانه کارا راه اندازی نشده است و باید شاهد آن باشیم که این سامانه در هفته سوم اریبهشت فعال می‌شود یا خیر؟

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-05-03 09:49

افزودن دیدگاه جدید