کد مطلب: 

244211
معاون برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش، خبر داد:

مذاکره با وزارت ارتباطات برای ساخت تبلت‌های دانش آموزی/ امکان ارائه‌ی سیم‌کارت دانش آموزی با قابلیت ورود به شبکه‌ی «شاد»

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر مسائل اجرایی را مدیریت کنیم پیش بینی می‌کنیم بالای ۸۵ درصد دانش آموزان بتوانند از شبکه شاد استفاده کنند، گفت: با وزارت ارتباطات صحبت‌هایی برای ساخت و واگذاری تبلت‌های دانش آموزی انجام شده است تا اگر سال آینده هم به علت کرونا این وضعیت ادامه یابد از تبلت‌های دانش آموزی استفاده شود.
مذاکره با وزارت ارتباطات برای ساخت تبلت‌های دانش آموزی/ امکان ارائه‌ی سیم‌کارت دانش آموزی با قابلیت ورود به شبکه‌ی «شاد»

به گزارش سیتنا، علی الهیار ترکمن با حضور در برنامه سیمای خانواده شبکه اول سیما، با بیان اینکه هفته معلم هر ساله به صورت نمادین از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت برگزار می‌شد اما هر روز و هر هفته سال با نام معلم پیوند خورده است گفت: امسال شرایط ویژه‌ای را داریم و در کنار کارکنان و مدافعان سلامت، معلمان ما در جبهه جهاد آموزشی ایفای نقش می‌کنند.

وی افزود: امروز تحت عنوان معلم و گام دوم انقلاب نامگذاری شده و روز گذشته نیز رهبری پیام مهمی صادر فرمودند که کلید واژه آن "علم نافع" بود و بالای ۱۰۰ درصد آن در آموزش و پرورش ما شکل می‌گیرد.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد بزرگداشت مقام معلم با بیان اینکه سلامت معلمان برای ما مهم است و همه برنامه‌های گرامیداشت مقام معلم ما حول محور ویدئوکنفرانس و در فضای مجازی برگزار می‌شود گفت: به عنوان مثال روز پنج شنبه ارتباط ویدئوکنفرانسی وزیر با معلمان منتخب استان‌ها را داشتیم.

الهیار درباره شبکه شاد گفت: آموزش و پرورش باید بسیار زودتر به این موضوع ورود پیدا می‌کرد و با توجه به گستردگی کشور، برای پوشش کامل تحصیلی شبکه‌ای ایجاد می‌کرد. کرونا علی رغم تهدیدها، فرصت‌هایی به دست داد و ورود جدی به طراحی ابزار مجازی آموزشی از جمله فرصت‌های آن بود. اکنون کار در مراحل اولیه است و بسیار گسترده است. در روزهای اول دو میلیارد پیام در آن رد و بدل شده است. در کارگروه ویژه‌ای مسائل و مشکلات شبکه شاد را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در جایی که امکان اتصال اینترنت را نداریم از امکانات شبکه‌های استانی و محلی بهره می‌بریم و هرجا منطقه سفید است امکان برگزاری حضوری کلاس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق روستایی در حال انجام است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر مسائل اجرایی را مدیریت کنیم پیش بینی می‌کنیم بالای ۸۵ درصد دانش آموزان بتوانند از شبکه شاد استفاده کنند گفت: مشکل نداشتن گوشی هوشمند باید در درازمدت حل شود. با وزارت ارتباطات صحبت‌هایی برای ساخت و واگذاری تبلت‌های دانش آموزی انجام شده است تا اگر سال آینده هم به علت کرونا این وضعیت ادامه یابد از تبلت‌های دانش آموزی استفاده شود. تلاش می‌کنیم این امکان را حتی برای شرایط پس از کرونا داشته باشیم.

الهیار درباره چگونگی آموزش به دانش آموزانی که به گوشی هوشمند و اینترنت دسترسی ندارند اظهار کرد: کماکان امکان استفاده از روش‌های مختلف آموزش چون آموزش تلویزیونی، ارسال درسنامه و ... برای کسانی که امکان دسترسی به شبکه شاد را ندارند، وجود دارد.

وی ادامه داد: به معلمان در این دوران نمره ۱۰۰ می‌دهم. در سطح ستاد نیز کارکنان دغدغه مند هستند و هر روز از ۷ تا ۹ صبح موضوعات مرتبط با شبکه شاد به طور مستمر بررسی و رصد می‌شود. این شبکه با این حجم از وسعت، مراحل اولیه استقرار خود را می‌گذراند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره سیمکارت‌های دانش آموزی گفت: وزارت ارتباطات مشکلی برای طراحی و ارائه سیمکارت دانش آموزی ندارد، اما برای ما بیشتر وسیله و ابزار مهم است. اگر از بابت ابزار خیالمان راحت باشد و بدانیم همه دانش آموزان ما به تبلت و گوشی هوشمند دسترسی پیدا کرده‌اند احتمالش هست که شبکه شاد از طریق سیمکارت دانش آموزی قابلیت ورود و استفاده داشته باشد.

الهیار درباره پیش ثبت نام مدارس غیردولتی گفت: این موضوع در سازمان مدارس غیردولتی مطرح و در دست پیگیری است. اگر شروع سال تحصیلی با مصوبه ستاد کرونا همانند روال قبل باشد، پیش ثبت نام نیز باید در روال خودش انجام شود. اما هر تغییری صورت بگیرد آنها که مسئولیت مدارس غیردولتی را دارند باید متناسب با خدمات ارائه شده، پولی را دریافت کنند. این بحث پیش ثبت نام و دریافت پول از سوی سازمان مدارس غیردولتی اطلاع رسانی می شود.

وی با بیان اینکه تمام برنامه های اجرایی ما حول راهکارهای سند تحول بنیادین و سیاست های ابلاغی رهبری شکل می‌گیرند گفت: در فرصتی که تا پایان سال ۱۴۰۴ داریم از طریق تدوین بسته‌های اجرایی و مبتنی بر شرایط موجود در پی تحقق اهداف سند تحول هستیم. به خانواده‌ها این اطمینان را می‌دهیم که آموزش و پرورش تمام قد برای ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان ایستاده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-05-02 14:57

افزودن دیدگاه جدید