کد مطلب: 

244119
بخش سوم/ مدیرعامل رایتل در گفت‌وگو با سیتنا:

در دوره‌ی کاهش سرعت اینترنت، سرعت دانلود رایتل دو تا سه برابر رقبا بود/ با دورکاری توانستیم بهره‌وری سازمانی رایتل را به دو برابر افزایش دهیم/ رایتل در دوره‌ی "سود آوری و شکوفایی" جایگاه واقعی خود را در صنعت اپراتوری کشور پیدا خواهد کرد

مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل، گفت: امیدوارم در دوره جدید که بنده نام آن را "دوره سود آوری و شکوفایی" گذاشتم، رایتل بتواند با سرعت زیادی جایگاه واقعی خود را در صنعت اپراتوری کشور پیدا کند.
در دوره‌ی کاهش سرعت اینترنت، سرعت دانلود رایتل دو تا سه برابر رقبا بود/ با دورکاری توانستیم بهره‌وری سازمانی رایتل را به دو برابر افزایش دهیم/ رایتل در دوره‌ی "سود آوری و شکوفایی" جایگاه واقعی خود را در صنعت اپراتوری کشور پیدا خواهد کرد

مهندس یاسر رضاخواه، مدیرعامل رایتل در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا و در پاسخ به این سوال که "طی هفته های اخیر کاهش سرعت اینترنت همراه مورد انتقاد کاربران اپراتورها بوده است، رایتل برای رفع این مشکل چه اقداماتی انجام داده است؟" گفت: کاهش سرعت اینترنت زمانی اتفاق می افتد که تقاضا به طور غیرمعمول و در زمان کوتاهی رشد می کند. ما مشکل کاهش سرعت اینترنت را عمدتا در شهرهای بزرگ و بعضا در مناطقی از شهرهای بزرگ داشتیم.

وی ادامه داد: این مشکل در مناطقی که تراکم جمعیت زیاد بود و در ساعات پیک مصرف اتفاق می‌افتاد؛ به دلیل آنکه ظرفیت شبکه‌های موبایل به صورتی است که وقتی افراد زیادی از زیرساخت استفاده می کنند حتی زمانی که در هسته شبکه ظرفیت خالی دارید، در آن جغرافیای محدود، سرعت افت می کند.

وی افزود: این امر در شبکه رایتل به آن شدت اتفاق نیفتاد و دلیل اصلی آن هم این بود که به نسبت تعداد مشترکین رایتل، از گذشته ظرفیت سازی بیشتری انجام داده بودیم. ما سعی کردیم در این دوران اطلاع رسانی کنیم که در شهرهای بزرگ از جمله تهران ظرفیت های خالی زیادی داریم. به طور متوسط در برخی روزها و ساعت های پر پیک، سرعت دانلود شبکه ما دو تا سه برابر رقبایمان بود که عمده دلیل آن اضافه ظرفیتی بود که وجود داشت.

رضاخواه در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار سیتنا که "با توجه به شرایط کرونا، رایتل دورکاری را از چه زمانی آغاز کرد و راندمان کاری شرکت چگونه پیش رفت؟" هم پاسخ داد: بحث دورکاری در دوران کرونا یکی از نعمت‌هایی بود که برای رایتل اتفاق افتاد. در رایتل به دلیل آنکه پیمانکارهای چینی داشتیم، جزو اولین شرکت‌هایی بودیم که دورکاری را شروع کردیم؛ چراکه با وجود پیمانکاران چینی در معرض خطر بودیم.

وی ادامه داد: در رایتل زیرساخت های لازم را نیز در دست داشتیم. اپراتورهای کشور اولین سازمان‌هایی بودند که دورکاری را ترغیب و تشویق کردند. در رایتل طی دو ماه گذشته تجربه بسیار موفقی در حوزه دورکاری داشتیم. در حوزه مرکز تماس، تماس های مشترکین بر اساس اتفاقات پیش آمده، با شیب زیادی رشد کرد و پس از آن افت هم به همراه داشت. در دورکاری ظرفیت مرکز تماس رایتل به دلیل آنکه همکاران ما می توانستند در منزل نیز پاسخگوی مشترکین باشند، در فاصله زمانی کمی افزایش یافت و یکی از بزرگترین موفقیت های ما در مدیریت تماس‌های مرکز تماس بود.

مدیرعامل رایتل ادامه داد: مدیران مجموعه در ساعت غیر کاری نیز مشغول فعالیت بودند. دورکاری نعمتی بود که برای رایتل اتفاق افتاد و با توجه به اینکه زیرساخت آن را در مجموعه داشتیم، نه تنها بهره وری سازمان افت نکرد، بلکه دو برابر هم شد و حتی در برخی حوزه ها بهره وری بیشتری نیز داشتیم. رضایتمندی کارکنان را شاهد بودیم چراکه سلامتی آنها در منزل بیشتر بود و از خانواده خود محافظت می کردند.

وی خاطرنشان کرد: در صدد آن هستیم که این تجربه را در اختیار سازمان های دیگر قرار دهیم. در حال حاضر برای شستا و بنگاه های اقتصادی که از لحاظ سهامداری در ارتباط هستیم نیز سیستم های ویدئو کنفرانسی راه اندازی می کنیم تا بتوانیم از این فضا برای باقی سازمان ها نیز استفاده کنیم.

مدیرعامل رایتل در بخش دیگری از گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا خاطرنشان کرد: امیدوارم در دوره جدید که بنده نام آن را "دوره سود آوری و شکوفایی" گذاشتم، رایتل بتواند با سرعت زیادی جایگاه واقعی خود را در صنعت اپراتوری کشور پیدا کند. با حضور سه بازیگر قوی در صنعت اپراتوری کشور و رقابت حاصله از این حضور سه گانه، نفع آن، هم به مردم می رسد که خدمات را با کیفیت بهتر و شرایط بهتری دریافت می کنند و هم حضور پررنگ رایتل می تواند به صنعت اپراتوری و موبایل کشور کمک کند.

رضاخواه در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم وظیفه تاریخی خود را در این مقطع در ایجاد تحول دیجیتالی و اقتصاد دیجیتالی در کشور ایفا کنیم و در حوزه های مختلف کشور را ایمن سازی کنیم تا بتوانیم در رشد اقتصاد کشور و پایداری اقتصاد کشور هم نقش آفرین باشیم.

برای مشاهده‌ی بخش نخست گفت‌وگوی سیتنا با مدیرعامل رایتل اینجا و برای مشاهده‌ی بخش دوم این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

خبرنگار: زهرا طاهری

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-04-29 10:46

افزودن دیدگاه جدید