کد مطلب: 

244100

وزیر صمت: افزایش تولیدات داخلی عامل موثر در حفظ آرامش بازار در طول سال است

وزیر صنعت، معدن و تجارت، تاکید کرد: اقدامات انجام شده در طول سال 98 در حوزه های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری کشور قابل قبول بود و عملکرد خوبی به ثبت رسیده است؛ در این مدت بخش تولید نسبت به پیش بینی ها رشد خوبی داشته و افزایش تولیدات داخلی یک از دلایل اصلی حفظ آرامش بازار در طول سال و به ویژه در ایام پایانی آن و همزمان با شیوع کرونا بوده است.
وزیر صمت: افزایش تولیدات داخلی عامل موثر در حفظ آرامش بازار در طول سال است

به گزارش سیتنا، رضا رحمانی در جلسه اقتصاد مقاومتی این وزارتخانه که با محوریت بررسی اقدامات سال 98 و بررسی بخشی از برنامه های سال 99 برگزار شد، تصریح کرد: برای تداوم موفقیت های به دست آمده در طول سال گذشته باید یک ارزیابی دقیقی از روند اقدامات و شاخص های تعریف شده داشته باشیم.

وی گفت: باید در همه امور برنامه محوری سرلوحه کارها باشد و برنامه ها نیز منطبق با اهداف سال تدوین و در دستور کار قرار گیرند.

وزیر صنعت، معدن تجارت با اشاره به برنامه سه ساله وزارت خانه در خصوص داخلی سازی بیش از ۱۰ میلیارد دلار انواع واردات کالا و تجهیزات در قالب برنامه نهضت ساخت داخل افزود: برنامه نهضت ساخت داخل دستاوردهای خوبی در طول سال 98 داشته و بالغ بر ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار داخلی سازی در حوزه‌های مختلف صنعتی و صنایع معدنی کشور تحقق یافته است؛ این رویکرد در سال جهش تولید نیز با جدیت هر چه تمام تر دنبال خواهد شدو داخلی سازی و کاهش ارزبری حدود 3 میلیارد و 300 میلیون دلار انواع قطعه و تجهیزات در دستور کار است.

رحمانی اضافه کرد: در راستای برنامه ساخت داخل، اقدامات بسیار خوبی در سطح کشور انجام شده و حرکتی شکل گرفته که ثمرات آن در آینده می‌تواند علاوه بر خودکفایی به توسعه پایدار صنعتی کشور نیز کمک شایان توجهی نماید.

وی تصریح کرد: این برنامه مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری و حمایت های رئیس جمهور و سایر مسئولان ارشد دولت و همه دلسوزان نظام است؛ مسلماً به هیچ عنوان در تحقق اهداف آن کوتاه نخواهیم آمد و تا حصول نتیجه نهایی در این حوزه تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

وزیر صمت گفت: یکی از برنامه های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت در طول سال گذشته و همچنین در سال آینده، فعال سازی ظرفیت خالی واحدهای صنعتی و همچنین احیای واحدهای راکد است که در همین زمینه راه اندازی مجدد ۲۲۰۰ واحد صنعتی تعطیل در سال "جهش تولید" در دستور کار قرار دارد.

رحمانی افزود: طرح توسعه صنعت پوشاک نیز از دیگر برنامه های وزارت صمت در سال ۹۸ بود که در بخش های مختلف آن به لحاظ کمی و کیفی نتایج خوبی حاصل شد و فقط در تولید چادر مشکی که جزو اقلام وارداتی کشور است، بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده و مراحل نهایی بهره برداری خود را طی می کند.

وی تاکید کرد: صنعت پوشاک و صنایع لوازم خانگی برای کشور در شاخص های موثری همچون اشتغالزایی، خودکفایی و بازار مصرف داخلی از اهمیت فراوانی برخوردار هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص گزارش ارائه شده از روند بازسازی ناوگان حمل و نقل تجاری کشور و همچنین برنامه نوسازی ناوگان ریلی کشور گفت: باید همه ظرفیت های موجود برای تحقق حداکثری برنامه های طراحی شده در این حوزه فعال شود چرا که هم اکنون در همین صنایع ریلی فقط ۱۵ درصد ظرفیت تولید کشور فعال می باشد و قابل پذیرش نیست که با وجود این بستر مناسب برای خودکفایی، موضوع واردات این اقلام مورد بحث قرار گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-04-28 15:47

افزودن دیدگاه جدید