کد مطلب: 

244084

رفع عمده نیازهای کشور در مقابله با کرونا نشانه قدرت علمی در رسیدن به خودکفایی و اقتصاد دانش‌بنیان است

رئیس جمهوری، روند شتابان درآمدزایی و اشتغال زایی پارکهای علم و فناوری کشور را بسیار ارزنده خواند و اظهارداشت: از سال 92 تا امروز 19 درصد بر شمار پارکهای علم و فناوری کشور افزوده شده و همزمان شرکتهای دانش بنیان فعال در پارک های علم و فناوری در سال گذشته موفق به کسب درآمد 13 هزار میلیارد تومانی شدند.
رفع عمده نیازهای کشور در مقابله با کرونا نشانه قدرت علمی در رسیدن به خودکفایی و اقتصاد دانش‌بنیان است

به گزارش سیتنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر دوشنبه در جلسه هم‌اندیشی با روسای پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، گفت:تقویت بیش از پیش زنجیره روابط و همکاری دانشگاه، تولید کننده و پارک های علم و فناوری ضروری است و بی تردید این روند به نفع هر سه بخش خواهد بود.

دکتر روحانی همچنین رفع عمده نیازهای کشور در بخش های درمانی و حفاظتی در موضوع بیماری کرونا را بیانگر قدرت علمی و توان کشور در رسیدن به خودکفایی و اقتصاد دانش بنیان کشور دانست و گفت که تامین این نیازها و همزمان فراهم کردن زمینه صادرات بسیاری از محصولات از جمله ماسک و ضدعفونی کننده ها و دستگاه های ونتیلاتور ، نمایش غیرت مومنانه ملی یک کشور بود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه دنیا وارد یک رقابت برای کشف واکسن کرونا شده اند، گفت: ما نیز در داخل این رقابت هستیم و اگر بتوانیم زودتر از دیگران به نتیجه برسیم حرکتی مهم از لحاظ سلامت، نجات بشر و اقتصاد کشور خواهد بود.

دکتر روحانی همچنین پیشنهاد داد که در شرایط کنونی 43 پارک علم و فناوری کشور با یک تقسیم کار ، روی بخش های تخصصی تر در حوزه های تشخیص و تولید تجهیزات و مراقبت فعال شوند.

در این جلسه که از ساعت 16 روز دوشنبه آغاز شد، روسای پارک علم و فناوری تهران و تعدادی از استان‌های کشور به همراه شماری از مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان، گزارشی از محصولات و خدمات شرکت‌های خود در حوزه مقابله با کرونا ارایه دادند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-04-28 10:17

افزودن دیدگاه جدید