کد مطلب: 

243988
بخش دوم/ مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل در گفت‌وگو با سیتنا:

روند زیاندهی رایتل متوقف و دوره‌ی سودآوری آغاز شد/ رایتل طی نیمه‌ی اول سال جاری در فرابورس عرضه می شود/ شبکه‌ی رایتل بیش از 90 درصد جمعیت کشور را پوشش می‌دهد/ طرح خرید اقساطی از برخی فروشگاه‌ها، برای رایتلی‌های بیمه‌شده‌ی تامین اجتماعی اجرا می‌شود

مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل، گفت: بعد از قرار گرفتن شستا در بورس، یکی از اهداف بزرگ رایتل در سال 99 این است که پیرو بحث سودآور شدن، بتوانیم رایتل را در فرابورس هم به مردم عرضه کنیم.
روند زیاندهی رایتل متوقف و دوره‌ی سودآوری آغاز شد/ رایتل طی نیمه‌ی اول سال جاری در فرابورس عرضه می شود/ شبکه‌ی رایتل بیش از 90 درصد جمعیت کشور را پوشش می‌دهد/ طرح خرید اقساطی از برخی فروشگاه‌ها، برای مشترکان رایتل بیمه‌شده‌ی تامین اجتماعی اجرا می‌شود

مهندس یاسر رضاخواه، مدیرعامل رایتل در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا و در پاسخ به این سوال که "تا انتهای سال گذشته چه میزان به اهداف مد نظر رایتل رسیده اید؟" گفت: اولین هدف رایتل در سال گذشته از لحاظ عملکرد مالی، این بود که شرکت در وضعیتی قرار گیرد تا روند زیان‌دهی آن متوقف شود. این بحث مقدمه‎ای برای شروع اقدامات جدیدی بود که در رایتل مد نظر داشتیم.

وی ادامه داد: هرگونه سرمایه گذاری در بنگاه‌های اقتصادی زیان‌ده پس از این دوران فعالیت برای سرمایه گذار توجیهی نداشت. خوشبختانه توانستیم در پایان سال 98 روند زیان‌دهی شرکت را متوقف کنیم و با اصلاح قراردادهای رومینگ و RAN Sharing با اپراتورهای دیگر، افزایش ترافیک در داخل شبکه رایتل، بهینه سازی شبکه با کیفیت و سرویس بهتر و ارائه سرویس‌های مطلوب به مشترکان، توانستیم رایتل را بعد از هشت سال فعالیت، برای اولین بار در حوزه عملیات، سودآور کنیم.

رضاخواه، تاکید کرد: این امر اعتماد به نفسی را به سهامدار رایتل می‌دهد تا در زیرساخت‌های آن سرمایه گذاری بیشتری انجام دهد و رایتل بتواند نقدینگی آزاد از عملیات ایجاد کند که این امر می تواند زمینه سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت شبکه رایتل را ایجاد کند و مهمتر از همه این نکته است که بعد از قرار گرفتن شستا در بورس، یکی از اهداف بزرگ رایتل در سال 99 این است که پیرو بحث سودآور شدن، بتوانیم رایتل را در فرابورس هم به مردم عرضه کنیم.

مدیرعامل رایتل پیرامون موضوع بورسی شدن این اپراتور هم به سیتنا گفت: اولین قدم در راستای بورسی شدن رایتل این بود که ما در حقیقت از زیان خارج شویم؛ چراکه هر بنگاه اقتصادی وقتی زیان‌ده می شود قیمتی که در بورس کسر و ارائه می شود مطلوب و مناسب نیست و زمانی که بنگاهی با زیان وارد بورس می شود، ملاحظاتی هم وجود دارد.

وی ادامه داد: اولین قدمی که در این راستا برداشتیم اتمام زیاندهی رایتل در پایان سال 98 بود. بحث بعدی ارائه شستا در بازار بورس بود که دومین قدم رایتل در بورس هم بود که در حال حاضر با ورود شستا به بورس، رایتل به عنوان زیرمجموعه شستا به بورس معرفی شده و مورد تایید قرار گرفته است و راه برای ما هموار شده که در سال جاری و امیدواریم در نیمه اول سال جاری، رایتل را در بورس عرضه کنیم.

رضاخواه در ادامه‌ی گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون مزیت فعلی رایتل نسبت به اپراتورهای رقیب، گفت: در داخل شرکت بارها پیرامون این موضوع بحث کردیم که مزیت قابل انحصار برای رایتل و توسعه بازار آن، چیست؟ ما اپراتوری هستیم که اولا تمام مشترکان‌مان قشر جوان و دانش آموز هستند، بالای 95 درصد درآمد ما از حوزه ترافیک است و مهمتر از همه ما در شهرهای بزرگ زیرساخت مشابه سایر رقبا داریم و کیفیت سرویس ما در شهرهای بزرگ نه تنها قابل رقابت نیست، بلکه در جغرافیای برخی شهرهای بزرگ بهتر از باقی رقبا هستیم.

وی ادامه داد: دلیل این امر این است که ما طبیعتا همچون باقی اپراتورها توسعه را از شهرهای بزرگ شروع کردیم و زیرساخت های ما در شهرهای بزرگ به اندازه زیرساخت های باقی اپراتورها است، اما موردی که رایتل در برابر باقی اپراتورها ندارد، زیرساخت در جاده ها و روستاهاست. ما عملا با شبکه رایتل بیش از 90 درصد جمعیت را پوشش می‌دهیم اما به دنبال آن هستیم که پوشش سراسری صد درصدی برای جمعیت در روستاها و شهرهای کوچک ایجاد کنیم و در حقیقت رایتل را در حوزه شبکه به جایی رسانیم که در صنعت مخابرات کشور بتوانیم بگوییم سه اپراتور داریم که از لحاظ زیرساخت تفاوت چندانی با هم ندارند.

مدیرعامل رایتل خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین مزیت‌های رقابتی رایتل مخصوصا در حوزه‌های سازمانی که در بین اپراتورهای پیشروی دنیا وجود دارد این است که بزرگترین و مهمترین رشدهای اقتصادی و تجاری در حوزه‌های B2B و سازمانی اتفاق می افتد. ما هم زیرمجموعه شستا هستیم که یکی از بزرگترین هلدینگ های اقتصادی کشور است که بیش از 288 شرکت در زیرمجموعه خود دارد.

وی افزود: علاوه بر این شستا و رایتل زیرمجموعه تامین اجتماعی هستند. هم افزایی با مجموعه تامین اجتماعی و شستا را در دو محور از چند ماه پیش و با تمرکز، برنامه ریزی کردیم؛ محور اول ارائه خدمات به بازنشستگان و بیمه شدگان تامین اجتماعی بود. در همین حال، طرح ویژه تامین اجتماعی را داریم که بیمه شدگان با ارائه کد تامین اجتماعی و کد بیمه از سیم کارت رایتل با خدمات متنوع رایگان استفاده می‌کنند.

مدیرعامل رایتل ادامه داد: علاوه بر آن با بانک رفاه که از زیرمجموعه های تامین اجتماعی است، برای بازنشستگان تامین اجتماعی، طرح باشگاه تامین اجتماعی را در نظر گرفتیم که در این طرح با برخی فروشگاه ها به توافق رسیده‌ایم که خرید بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی از محل یارانه آنها به صورت قسطی کسر شود که مورد استقبال این عزیزان قرار گرفته و برای این کار تنها نیاز به سیم کارتی دارند که به نام خودشان و با کارت ملی خودشان به ثبت رسیده باشد و با این سیم کارت به صورت قسطی خرید انجام می دهند.

وی در پایان گفت: بحث سوم ارائه خدمات سازمانی به شرکت های زیرمجموعه تامین اجتماعی و مجموعه شستاست. در این حوزه ها برنامه ریزی کردیم، برخی طرح ها را اجرایی کردیم و همچنان با قدرت به دنبال این هم افزایی هستیم.

برای مشاهده بخش نخست این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

خبرنگار: زهرا طاهری

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-04-25 13:59

افزودن دیدگاه جدید