کد مطلب: 

243977

ارائه‌ی 4000 خدمت توانمندسازی صادراتی به دانش‌بنیان‌ها

2 هزار و 500 شرکت دانش‌بنیان توانمند شدند. توانایی که به آنها کمک کرد بتوانند بازاری جهانی برای محصولات خود دست و پا کنند. بازاری با ارزش افزوده بالا و افقی روشن که می‌تواند جایگاه آنها در میان مشتریان خارجی را استوارتر کند.
ارائه‌ی 4000 خدمت توانمندسازی صادراتی به دانش‌بنیان‌ها

به گزارش سیتنا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پس از تزریق اعتماد داخلی به محصولات ایران ساخت، در گام بعدی به سمت ایجاد بازار جهانی برای دانش‌بنیان‌های توانمند صادراتی حرکت کرد. در همین راستا هم با ارائه خدمات مختلف در تلاش بود تا توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صادراتی شرکت‌ها را بیشتر کند.

یکی از این تلاش‌ها ارائه 4 هزار خدمت توانمندسازی صادراتی به دانش‌بنیان‌ها بود که در این طرح، 2 هزار و 500 شرکت توانستند از این خدمات بهره ببرند و به بازارهای جهانی راه یابند. هدفی که برای همه بنگاه های اقتصادی یک آرزوی بزرگ و کلان است.

روح‌الله استیری مدیر دفتر کسب‌وکار بین‌المللی مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری درباره ارائه این خدمت به متقاضیان، گفت: خدمات توانمندسازی صادرات عمدتا به شرکت هایی ارائه می شود که ظرفیت صادراتی مطلوبی دارند و محصولات تولیدی آنها از نظر کیفیت و کمیت در سطح استانداردهای جهانی تولید می شوند.

به گفته استیری، معاونت علمی و فناوری برای حمایت از شرکت‌های دانش‏‌بنیان اقدام به بررسی مشکلات و ضعف‌‏های موجود بر سر راه کسب و کار بین‏‌الملل این شرکت‌ها کرده و برای حایت از آن‌ها برای ورود به بازارهای بین‏‌المللی اقداماتی انجام داده است.

استیری تاکید کرد: در این مسیر تلاش کرده‌ایم این کار با مشارکت بخش دولتی و خصوصی، حمایت‌‌های مشروط، زمان‌دار و هدفمند برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تسهیل فرآیند صادرات و کسب و کار بین‌المللی شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گیرد.

به گفته مدیر دفتر کسب‌وکار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری، در این مسیر هم تاکنون توانسته‌ایم به 2 هزار و 500 شرکت خدمات ارائه و آنها را برای ورود به بازارهای جهانی آماده کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-04-25 11:27

افزودن دیدگاه جدید