کد مطلب: 

243974

قائم مقام وزیر صمت، خبر داد: آغاز فروش‌های اینترنتی ویژه رمضان از ششم اردیبهشت

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از توزیع ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: فروش ویژه اینترنتی اقلام پرمصرف در این ماه، از شنبه ۶ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.
قائم مقام وزیر صمت، خبر داد: آغاز فروش‌های اینترنتی ویژه رمضان از ششم اردیبهشت

به گزارش سیتنا، حسین مدرس خیابانی در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد، گفت: شب عید و ماه مبارک رمضان دو مقطع حساس برای مسئولان حوزه تنظیم بازار کشور است و در این دو رویداد، تمرکز دست اندرکاران تامین و توزیع به موقع کالاهای اساسی و ضروری پرمصرف مورد نیاز خانوارها است؛ به همین منظور، دولت از مدتها قبل، برنامه‌ریزی منسجمی را برای تهیه و تدارک اقلام مورد نیاز مردم صورت داده و با هماهنگی صورت گرفته با شبکه‌های توزیعی به منظور تامین کالاها و شبکه‌های نظارتی به منظور تشدید نظارت و کنترل بازار، تلاش دارد تا همچون شب عید، ایام ماه مبارک رمضان را نیز به خوبی مدیریت نماید.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر این اساس بالغ بر ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی و مایحتاج ضروری مردم در ماه مبارک رمضان توزیع خواهد شد که این کالاها، شاخص‌ترین مایحتاج مورد نیاز مردم در ایام ماه مبارک رمضان هستند؛ این در حالی است که آرامش سایرکالاهای مورد نیاز مردم نیز فراموش نخواهد شد.

وی تصریح کرد: به همین منظور هماهنگی خیلی خوبی با شبکه‌های توزیع، اصناف، فروشگاههای بزرگ، تعاونی‌های مصرف کارگری، کارمندی و نیروهای مسلح صورت گرفته تا این کالاها بدون هیچ مشکل و با قیمت مناسب به دست مردم برسند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه بازرسان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی و اصناف کار نظارت فشرده بر بازار را آغاز کرده‌اند، افزود: طرح نظارت و بازرسی بازار ویژه ماه مبارک رمضان نیز، به موازات این اقدامات در سطح تامین و توزیع کالاها شکل گرفته و در سطح کشور با شدت و حدت اجرا می‌شود.

وی از نظارت دقیق بر روی انبارهای ذخیره کالا به واسطه راه‌اندازی سامانه جامع انبارها خبر داد و اظهار داشت: این طرح با هدف حفظ آرامش بازار و افزایش رفاه حال اقشار آسیب‌پذیر جامعه، جلوگیری از تخلفات احتمالی واحدهای صنفی و غیره به مرحله اجرا در می‌آید؛ ضمن اینکه خوشبختانه با تمهیدات اتخاذ شده در ماه مبارک رمضان، کالاها و اقلام مصرفی خانوارها به میزان کافی، با دسترسی آسان و قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا شهروندان دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خرما از جمله اقلام پرمصرف در ماه مبارک رمضان است، گفت: دامنه قیمتی خرما به عنوان یکی از کالاهای پرمصرف مردم در ماه مبارک رمضان، هم در مبادی تولید و هم برای مصرف‌کننده تعیین و در سامانه 124درج شده؛ این در حالی است که سامانه مزبور، قابلیت ثبت و رسیدگی به شکایات تخلفاتی نظیر گرانفروشی، اختفاء، احتکار، کم‌فروشی و عدم درج قیمت در خصوص انواع کالاها و خدمات را به صورت آنلاین دارد و از این رو، مردم در صورت مشاهده عرضه کالاها به قیمت‌های بالاتر، می‌توانند در بخش ثبت شکایت سامانه، گزارش تخلف را ثبت تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

مدرس خیابانی ادامه داد: همچنین اقلام صنفی همانند آش، حلیم، زولبیا و بامیه نیز از سوی اصناف و کمیسیون نظارت، قیمتگذاری شده‌اند؛ این در حالی است که نکته حائز اهمیت در این میان، نظم و نسخ و داشتن یک محدوده قابل قبول قیمت، برای عرضه این کالاها است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: امسال شرایط خاصی به لحاظ شیوع کرونا در کشور حاکم است و از این رو، تمامی واحدهای صنفی و مغازه‌داران در قالب همان شیوه‌نامه ها و موازین بهداشتی، باید کالاها را به مردم عرضه کنند؛ در این میان پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با اغذیه بیرون‌بر از جمله آش و حلیم نیز از سوی سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و به واحدهای صنفی ابلاغ شده تا مردم بدون نگرانی نسبت به تهیه اقلام مورد نیاز

وی با بیان اینکه افزود: در این میان باید توجه داشت که میان تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان، برخی تفاوت‌ها وجود دارد؛ چراکه مردم و کسبه، در ماه مبارک رمضان تلاش دارند که به نوعی در این ماه، هوای یکدیگر. امروز کمکهای مومنانه و بسته های حمایتی که در اقصی نقاط کشور برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه صورت می‌گیرد خود نمونه‌ای از این تفاوت میان بازار ماه مبارک رمضان و شب عید است.

مدرس خیابانی، این اقدامات به کمک تصمیمات دولت برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر می‌آید تا گروه ضعیف جامعه کمتر از تکانه‌های وارده به بازار آسیب ببینند. امسال با فرمان مقام معظم رهبری، مردم قویتر و گسترده‌تر به کمک همنوعان خود آمده‌اند که این موارد خود، به کمک برنامه‌های دولت می‌آید و نباید تردید کرد که امسال تنظیم بازار ماه مبارک رمضان، متفاوت‌تر از سال‌های قبل خواهد بود.

وی اظهار داشت: به هر حال برخی متغیرهای کلان اقتصادی، بر بازار اثرگذار نبوده اند و شروع مراجعات مردم برای تامین مایحتاج خود در ماه مبارک رمضان، معمولا یک هفته قبل از شروع این ماه صورت می‌گیرد و تا حداکثر تا شبهای قدر ادامه می‌یابد، اما اکنون بازار خوشبختانه آرام است و ما تزریق کالاهای اساسی را نیز تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال در ایام عید به خاطر اینکه به مردم گفته شده بود که به دلیل شرایط خاص شیوع ویروس کرونا از منزل خارج نشوند، اما تلاش کردیم تا مایحتاج آنها را به واسطه راه اندازی جشنواره فروش‌های اینترنتی تامین نماییم که بر این اساس، مرحله دوم این جشنواره از 16 فروردین ماه آغاز شد تا بتوان بدون وقفه مایحتاج مردم را به صورت فروش‌های اینترنتی تامین کرده و بخشی از آسیب های ناشی از تعطیلی مغازه‌ها و بنگاههای تولیدی را به واسطه راه اندازی این طرح موفق، جبران کنیم.

مدرس خیابانی گفت: مرحله بعدی جشنواره فروش‌های اینترنتی که ویژه ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است، از شنبه 6 اردیبهشت ماه همزمان با آغاز ماه رمضان شروع خواهد شد که بر این اساس فروشگاههای بزرگ اینترنتی قرار است که صفحه ویژه‌ای را برای فروش اقلام ویژه و پرمصرف ماه مبارک رمضان تدارک ببینند که مردم برای تامین مایحتاج خود به صورت تلفنی و اینترنتی اقدام نمایند و همچنان به دلیل رعایت مسائل سلامتی خود، از منزل خارج نشوند.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: تمام اصناف و اتحادیه ها پای کار هستند تا مردم در اجتماعات نباشند و البته بخشی از ضرر و زیان شغلی جوانان ایرانی که در ناوگان حمل و نقل درون شهری مشغول به فعالیت بوده و از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، جبران شود. پس مردم همچنان برای حفظ سلامت خود در منازل بمانند و برای کمک به این بخش از اشتغال کشور، خریدهای خود را به صورت تلفنی و اینترنتی سفارش دهند تا چرخ این بخش از اشتغال کشور هم بچرخد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-04-25 10:47

افزودن دیدگاه جدید