کد مطلب: 

243852

نشست معرفی سامانه «ماسک» به نهادها و دستگاه‌های اجرایی کشور برگزار شد

نشست معرفی سامانه «ماسک» که به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا طراحی شده است، در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار و قابلیت‌های این سامانه و امکانات دستگاه‌ها برای توسعه آن مورد بررسی قرار گرفت.
نشست معرفی سامانه «ماسک» به نهادها و دستگاه‌های اجرایی کشور برگزار شد

به گزارش سیتنا، در این نشست که با حضور دکتر علی وحدت، رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمود فتوحی فیروزآباد رئیس دانشگاه صنعتی شریف، دکتر علی شریفی عضو هیات علمی‌دانشگاه و مجری طرح سامانه ماسک، دکتر امیر ناظمی ‌معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات، دکتر مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، دکتر امیر شجاعان رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور و دکتر محمد فرجود مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران برگزار شد، امکانات دستگاه‌ها و نهادها برای توسعه این سامانه پایشی و تصمیم‌سازی هوشمند در سطح کلان کشور بر اساس خروجی آن بررسی شد.

در ابتدای این جلسه، ویژگی‌ها و قابلیت‌های سامانه ماسک توسط دکتر شریفی ارائه شد و سازمان‌های مرتبط امکاناتی را که می‌توانند به این سامانه اضافه کنند برشمردند.

سپس علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در مورد دیتاهای ورودی به این سامانه خاطرنشان کرد: اطلاعات باید به صورت دقیق در سامانه وارد شود و باید با تعریف دقیق افراد تست مثبت شده، بهبود یافته و کسانی که فوت کرده‌اند به یک پروتکل مشخص برسیم. این اپلیکیشن برای مانیتور گذشته، آینده و همچنین کنترل بیماری کرونا موثر است.

دکتر رییسی در ادامه خواست که در توسعه این سامانه برنامه‌ریزی‌های گام به گام صورت گیرد و پیش از وصل شدن به سامانه سازمان‌های دیگر در حوزه سلامت تمرکز بیشتری داشته باشد.

در ادامه جلسه نمایندگان وزارت ارتباطات، بانک مرکزی، شهرداری و وزارت کشور امکانات و قابلیت‌هایی که می‌تواند به سامانه «ماسک» افزوده شود را معرفی کردند و گزارش‌هایی که بعد از ورود دیتاهای جدید می‌توان از این سامانه دریافت کرد را برشمردند.

سپس دکتر فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف کاربر اصلی این سامانه را وزارت بهداشت معرفی و پیشنهاد کرد: دانشگاه شریف به عنوان مجری طرح باید در مورد مدیریت داده‌ها حضور داشته باشد، بر این اساس اینکه چه نوع دیتایی مورد نیاز است و چه گزارش‌هایی باید تهیه شود را کارفرما تقاضا می‌کند و بسته به نوع دیتا، اطلاعات در اختیار سازمان‌های دیگر قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد که اضافه شدن اطلاعات ورودی بیشتر، می‌تواند قابلیت‌های این سامانه را ارتقاء داده و به خروجی نهایی و تصمیم گیری‌های درست بر اساس آن کمک کند.

در پایان این نشست نیز دکتر وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی برای جمع‌بندی جلسه پیشنهاد کرد تا جلسات مداوم برای رسیدن به یک پروتکل کاربردی‌تر برگزار شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-04-21 10:11

افزودن دیدگاه جدید