کد مطلب: 

243782

کلاهبرداری با ترفند خرید مکمل ورزشی در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع کلاهبرداری در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.
کلاهبرداری با ترفند خرید مکمل ورزشی در اینستاگرام

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا پایتخت در تشریح این خبر گفت: با مراجعه فردی که با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای به پلیس، مدعی شده بود که در شبکه اجتماعی اینستاگرام صفحه ای با عنوان فروش مکمل های ورزشی دارد و شخصی ناشناس  بعد از مدتی به عنوان خریدار از وی کلاهبرداری کرده است، لذا رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شخص کلاهبردار پس از تعیین قیمت و اخذ شماره کارت از وی اقدام به واریز مبلغ تعیین شده می کند و در نهایت با گذاشتن قرار در محل مدنظر کالا را تحویل می گیرد، اما پس از گذشت چند روز متوجه می شود که حساب شاکی از سوی دادسرا مسدود شده است لذا جهت پیگیری و علت انسداد حساب به پلیس فتا مراجعه می کند.

رئیس پلیس فتا گفت: پرونده با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای در دستور کار مهندسان فتا قرار گرفت. کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و مشخص شد فردی که از شاکی مکمل ورزشی خریداری کرده است در واقع پول شخص دیگری را به حساب شاکی واریز کرده است و شماره تلفنی که متهم بوسیله آن اقدام به تماس و هماهنگی می نماید مربوط به شخص دیگری می باشد. لذا پرونده به همراه متهم و شاکی به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای ارسال شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه درحال حاضر به جهت ایجاد رمز دوم پویا، دست کلاهبرداران بویژه افرادی که اقدام به ایجاد صفحات جعلی و برداشت غیرمجاز از حساب افراد می نمودند تقریباً کوتاه شده و کلاهبرداران به سبب انگیزه مالی به سمت جرائم با شیوه و شگردهای اعلامی روی آورده اند لذا نیاز است بصورت گسترده در رسانه های جمعی به آحاد مردم در این خصوص آموزش های گسترده ارائه شود تا دیگر شاهد اینگونه کلاهبرداری ها نباشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-04-19 09:03

افزودن دیدگاه جدید