کد مطلب: 

243781

انتشار تصاویر خصوصی خانم جوان در فضای مجازی!

رئیس پلیس فتا استان کرمان از شناسایی فردی که در فضای مجازی با جلب اعتماد و ذخیره تصاویر افراد اقدام به هتک حیثیت می کرد،خبر داد.
انتشار تصاویر خصوصی خانم جوان در فضای مجازی!

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه فردی با انتشار تصاویر خصوصی اش در شبکه های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت و ایجاد مزاحمت برای وی کرده است، رسیدگی به این  پرونده به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات فنی و مهندسی موفق شدند متهم را مورد شناسایی قرار داده و پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

سرهنگ یادگار نژاد گفت: متهم  در ابتدا منکر هر گونه بزه ارتکابی بوده ولی با دیدن ادله موجود، در بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کرد و هدفش را از انجام این کار آزار و اذیت بیان داشت.

این مقام مسئول در توصیه به کسانی که با آبرو و حیثیت کاربران فضای مجازی بازی می‌کنند، گفت: هتک حیثیت، مزاحمت سایبری، انتشار شایعه و... از نظر قانون جرائم رایانه‌ای جرم است و مرتکبان این تخلفات در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی با قانون و دادگاه سروکار خواهند داشت و قانون از تخلف آن‌ها چشم‌پوشی نمی‌کند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به ماده۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای تصریح کرد: هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال تا چهل میلیون ۴۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.

این مقام انتظامی به هم میهنان توصیه کرد: کاربران شبکه های اجتماعی می توانند جهت کسب اطلاعات و ارتقاء آگاهی های خود در این زمینه و یا در صورت برخورد با مواردی که در خصوص آن تخصص و دانش لازم را ندارند به سایت www.cyberpolice .ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-04-19 08:34

افزودن دیدگاه جدید