کد مطلب: 

243733

سوءاستفاده از کارت های اجاره‌ای شگرد کلاهبرداران سایبری

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: اجاره کارت‌های بانکی به دیگران می‌تواند تبعات قانونی برای اجاره دهندگان داشته باشد.
سوءاستفاده از کارت های اجاره‌ای شگرد کلاهبرداران سایبری

به گزاش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: بررسی برخی از پرونده‌های تشکیل‌شده در پلیس فتا نشان‌دهنده اعتماد بیش‌ازحد قربانیان به مجرمین می‌باشد که این موضوع به نقش مهم قربانیان در شکل‌گیری برخی از جرائم اینترنتی اشاره می‌کند.

وی ادامه داد: برخی از شهروندان به دلیل اعتماد بیش‌ازحد به افراد آنلاین در فضای مجازی و بدون در نظر گرفتن عواقب کار، اطلاعات مهم هویتی و کاری خود را در اختیار این افراد قرار می‌دهند.

سرهنگ مرتضوی به اجاره کارت‌های بانکی اشاره کرد و گفت: به‌ تازگی شاهد افزایش اجاره مدارک هویتی و شخصی از قبیل گذرنامه، کارت ملی، کارت‌های بانکی و سایر مدارک در سطح جامعه می‌باشیم.

این مقام مسئول افزود: برخی از مجرمین سایبری با شناسایی طعمه‌های خود و با دادن وعده‌های مختلف و یا پرداخت مبالغی اندک تقاضای در اختیار گرفتن کارت‌بانکی و آن‌ها را دارند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان تأکید کرد: صاحبان کارت‌های بانکی باید به این نکته مهم توجه کنند که حفظ و نگهداری کارت‌های بانکی بر عهده دارنده کارت می‌باشد لذا به‌هیچ‌عنوان کارت و اطلاعات مهم بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند چراکه این موضوع می‌تواند تبعات قانونی به دنبال داشته باشد.

سرهنگ مرتضوی از راه‌اندازی سایت‌های قمار و شرط‌بندی توسط این کارت‌های اجاره‌ای خبر داد و گفت: خریدوفروش محصولات ممنوعه، پول‌شویی، تجارت‌های غیرقانونی و قاچاق و.... از دیگر موارد استفاده این کارت‌ها می‌باشد. 

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در توصیه به شهروندان تأکید کرد: به‌هیچ‌عنوان مدارک هویتی و بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید چراکه در صورت انجام هرگونه فعالیت مجرمانه، شما در مقابل مقام محترم قضایی پاسخگو هستید.

سرهنگ مرتضوی بیان داشت: شهروندانی که به هر عنوان کارت، شماره‌حساب یا درگاه بانکی خود را در اختیار دیگران قرار داده‌اند قبل از بروز هرگونه مشکل و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، نسبت به ابطال کارت‌بانکی و دریافت کارت جدید اقدام کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-04-17 23:23

افزودن دیدگاه جدید