کد مطلب: 

243707

ناگزیریم فاصله اجتماعی را هم رعایت کنیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی ضمن تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان ناشی از کرونا ویروس، تاکید کرد: ناگزیریم فاصله اجتماعی را هم رعایت کنیم.
ناگزیریم فاصله اجتماعی را هم رعایت کنیم

به گزارش سیتنا، متن پیام دکتر سید سعید رضا عاملی به مصیبت‌دیدگان ویروس کرونا به شرح ذیل است:

"امروز آمار کشتگان ویروس کرونا در کشور به ۴۸۶۹ و مبتلایان به ۷۷۹۹۵  نفر رسید و به لطف خدا بخش مهمی (۶۷ درصد) از مبتلایان، درمان شدند ولی بار مصیبت برای بازماندگان بسیار سنگین است. این روزها که درد و سوگ دامن گسترده و آرامش لحظه‌ها را هیاهوی تندری بر هم زده، صبوری برای داغ عزیزانی که از دست رفته‌اند، سخت‌تر از هر زمانی است. پیش از این به هنگام مصیبتها هرکس سرسلامتی می‌داد و آرزوی صبر می‌کرد، داغدیده می‌دانست که جز شکیبایی چاره‌ای برایش باقی نمانده است.

عزیز خود را برای همیشه از دست داده و باید زندگی  را در مسیری ادامه دهد که عزیز یا عزیزانش دیگر همراه او نیستند.

به خوبی آگاهیم که این سوزِ تسلی نایافته، در اعماق جان بازماندگان و خانواده‌های داغدیده چه اندازه سخت و جانگداز است و آرام کردن این داغ در این روزها نیازمند پیوند عمیق با آرامش بخش جهان که خدای رحمان و رحیم است و همدردی بیشتر اعضای جامعه را به شکل و سیاقی متفاوت با دوران پیش از بحران کرونا می‌طلبد. این ایام باید به یاد هم بود، حال و احوال همدیگر را بیشتر از گذشته پرسید و البته ناگزیر لازم است فاصله اجتماعی را هم رعایت کنیم.

به یقین در این روزهای سخت و دشوار که حتی شانه‌ای و آغوشی برای تسلی غم‌های‌تان نیست، هیچ کلام و عبارتی یارای آن را ندارد که دل‌های داغ دیده و مجروح شما را اندکی التیام بخشد و از سنگینی این مصیبت عظیم بر روح و جانتان بکاهد. در آزمون‌های الهی، ایمان به خداوند متعال تضمین عبور از این گذرگاه سخت خواهد بود و کسانی که در این مسیر استوار باشند و سر تسلیم در برابر مشیت او فرود آورند، به درجه و کمالی که لایق آن هستند، دست خواهند یافت و چه تکیه‌گاه و ماوایی بهتر از آستان کبریایی‌اش، پناهگاه بندگان دلشکسته خواهد بود؟ که هم او وعده‌مان داده است که: ان الله مع الصابرین.
نو شدن زمان، کاهش دهنده آلام و درد مصیبت‌ها خواهد بود و سختی‌ها با آسایش همراه خواهد شد. نویدبخش عزیزان، این روایت زیبای پیامبر اسلام است که حکایت از زیبایی‌های خیره کننده جهان آخرت برای صابران می‌کند که فرمودند: در روز قیامت، هنگامی که دفترها گشوده می‌شود و ترازوهای حساب و کتاب را می‌آورند، برای اهل بلا و گرفتاری، ترازویی نصب نمی‌‏گردد و دفتری برای آنان گشوده نمی‌‏شود، سپس آیه «إِنَّما یُوَفَّی الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیْرِ حِسابٍ-زمر، آیه ۱۰»  را تلاوت کردند که خدای متعال می‌فرماید: هر آینه اجر صابران بدون حساب خواهد بود.

لازم می‌دانم به مبتلایان نیز، این بلای نفس‌گیر که بیمار را در هم می‌پیچد، بدن را پر درد می کند، ذهن را آشفته می‌سازد و تجربه‌ای از جنس رها شدن در یک فضای سخت را بوجود می‌آورد نیز پیام سلامتی و عافیت داشته باشم و از خدای سبحان سرعت در درمان و عافیت و خرسندی و شادابی را برایتان آرزو کنم.

بطور حتم همه کسانی که همدلی با مصیبت دیدگان می‌کنند و توان و حکمت خود را برای درمان بیماران عزیز اختصاص می‌دهند، هم برای خود و هم برای آنها خلق آرامش و زیبایی می‌کنند. کسانی که بجای خانواده متوفی واجبات و مستحبات غسل، کفن و نماز میت جان باختگان را انجام می‌دهند نیز ماجور الهی خواهند بود و زیبایی‌های خیره کننده این جهانی و آن جهانی را در بهترین جلوه‌های آن تجربه خواهند کرد. بزرگترین ثواب‌ها متعلق به کاهش درد و یا از بین بردن درد و مقدم بر آن توجه به دیگران است.

بی‌تردید رهبر حکیم انقلاب، همه مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران و عموم مردم شریف ایران در هرکجای این کره خاکی، خود را در رنج و اندوه شما شریک می‌دانند و در سختی فقدان عزیزانتان همراه و همدرد شما هستند و با کلامی و دعایی مرهمی بر اندوهتان هستیم.

از خدای مهربان برای همه درگذشتگان رحمت واسعه و همنشینی با اهل بیت علیهم السلام و برای خانواده‌های داغدار، صبر صابره کربلا مسئلت می‌کنیم و آرزومندیم خداوند به جبران این ایام سخت، در این جهان روزهای پر از خرسندی و شادابی و در جهان جاودانه، گنج‌های بی‌حساب ارزانی‌تان کند."

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-04-17 01:16

افزودن دیدگاه جدید