کد مطلب: 

243704

عرضه دو درصد دیگر از سهام شستا

درحالی که روز چهارشنبه شاهد عرضه ۱۰ درصد سهام شستا در بورس بودیم، قرار است همانطور که پیش از این نایب رئیس سازمان بورس به ایسنا اعلام کرده بود، دو درصد دیگر از سهام این شرکت در بورس عرضه شود و مجموع سهام عرضه شده شستا در بورس به ۱۲ درصد برسد.
عرضه دو درصد دیگر از سهام شستا

به گزارش ایسنا، چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹  تعداد ۸ میلیارد سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به عنوان پانصد وسی و هفتمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، شد.

در این روز تعداد ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم  جهت عرضه به عموم و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون سهم جهت عرضه به صندوق های سرمایه گذاری در روز شنبه ۳۰ فروردین ماه معادل ۱۰ درصد از سهام سرمایه گذاری تامین اجتماعی با نماد "شستا" به قیمت هر سهم ۸۶۰۰ ریال در بورس تهران کشف قیمت و معامله شد.

با عرضه اولیه این شرکت در بورس تهران تعداد شرکت های فعال در بورس به ۳۳۵ شرکت رسید و بر این اساس بالغ بر ۶۹۰۰۰۰ میلیارد ریال به ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران، معادل سه درصد از ارزش کل، افزوده شده است.

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با نماد "شستا" با ثبت بیش از ۲ میلیون و ۶۰ هزار کد معاملاتی رکورد بیشترین مشارکت در عرضه اولیه را به خود اختصاص داد و حداکثر تعداد ۳۶۳۷ سهم به هر کد معاملاتی تخصیص یافت.

عرضه ۱۰ درصدی سهام شستا درحالی رخ دادکه پیش از این حسن امیری-نایب رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار- از عرضه ۱۲ درصد از سهام شستا در بورس خبر داده بود و طبق گفته های علی صحرایی-مدیرعامل بورس تهران- بعد از عرضه ۱۰ درصدی سهام شستا،  شستا متعهد به عرضه ۱۲ درصد سهام است که در آینده با توجه به شرایط بازار و با هماهنگی با بورس تهران و شرایط سازمان تامین اجتماعی بقیه سهام عرضه می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-04-17 01:03

افزودن دیدگاه جدید