کد مطلب: 

243554
پاسخ معاون رگولاتوری به اظهارات معاون سازمان صداوسیما:

نظر ما برای انتشار مشروح مذاکرات دبیرخانه‌ شورای عالی امنیت ملی مثبت است/ اگر به باند ۷۰۰ و ۸۰۰ نیاز دارید، چرا در مزایده کذایی شرکت‌های IPTV، آنها را به حراج گذاشتید؟/ حاضریم در محضر ملت ایران مناظره کنیم تا مردم بیشتر بدانند در حقشان چه اجحافی می‌کنید

در پی اختلاف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سازمان صداوسیما پیرامون استفاده از باندهای فرکانسی 700 و 800، معاون رگولاتوری خطاب به معاون فنی صداوسیما اعلام کرد: حاضرم در صورت حضور شخص حضرتعالی، در یک برنامه تلویزیونی، با مستندات در محضر ملت ایران مناظره کنیم تا مردم بیشتر بدانند در حق آنها چه اجحافی می کنید.
نظر ما برای انتشار مشروح مذاکرات دبیرخانه‌ شورای عالی امنیت ملی مثبت است/ اگر به باند ۷۰۰ و ۸۰۰ نیاز دارید، چرا در مزایده کذایی شرکت‌های IPTV، آنها را به حراج گذاشتید؟/ حاضریم در محضر ملت ایران مناظره کنیم تا مردم بیشتر بدانند در حقشان چه اجحافی می‌کنید

به گزارش سیتنا، نسترن محسنی معاون امور رادیویی رگولاتوری به اظهارات معاون فنی صداوسیما، این گونه پاسخ داد:

همکار خوبم جناب آقای علیدادی معاون محترم سازمان صدا و سیما امروز درباره باندهای فرکانسی اظهارنظری کرده‌ بودند. پیشنهاد دارم ابتدا به چند سوال پاسخ دهند:

بفرمایید سندی که در سال ۲۰۰۶ توسط رییس فعلی سازمان صدا و سیما در مجمع جهانی مخابرات و به نمایندگی از جمهوری اسلامی امضا شده، چه بوده است؟
بفرمایند در سال‌های اخیر چند صد میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی و یا صندوق توسعه‌ی ملی برای توسعه فرستنده‌های دیجیتال و خالی کردن باند فرکانسی مزبور از مجلس دریافت کرده‌اند؟ اسناد مشروح مذاکرات نمایندگان صدا و سیما در مجلس موجود است، حاضر هستید منتشر کنید؟
نظر ما درباره‌ی انتشار مشروح مذاکرات و مکاتبات دبیرخانه‌ی شورای عالی امنیت ملی مثبت است، همچنین تمام اسناد مکاتبات و پیگیریهای صورت گرفته از سال ۸۶ تا الان را هم قابل انتشار می‌دانیم. موافقید؟
آیا موافقید توضیح دهید که به استناد همان جلسه شورای عالی امنیت ملی که مدعی بودید از این باندها استفاده می‌کنید و ما پیشنهاد اندازه گیری مشترک را دادیم و مقرر شد این کار انجام شود، چرا در اندازه گیری مشترک شرکت نکردید؟
برخی شبکه‌های تلویزیونی در سایر کشورها هم اکنون خدمات k را به شهروندانشان ارائه می‌کنند، لیست کشورهایی که برای این مهم از باند ۷۰۰ و ۸۰۰ استفاده می‌کنند را منتشر می‌کنید؟ البته ما بزودی لیست کشورهایی که از این باند برای شبکه‌ی موبایل استفاده می‌کنند را منتشر خواهیم کرد.
اگر به این باند فرکانسی به گفته‌ی خودتان نیاز دارید، چرا در مزایده کذایی شرکت‌های IPTV، این فرکانسها را به حراج گذاشتید؟
جناب آقای علیدادی خیلی خوشحالیم که امروز شما به ضرورت توسعه پهن باند در کشور اذعان دارید، موضوعی که ۶ سال سازمان متبوع جنابعالی آن را رقیبی جدی برای خود می‌دانست و در توسعه آن همراهی نمی‌کرد.
ما در ۶ سال اخیر ۳۰۰،۰۰۰ پهن باند موبایل را به بیش از ۷۰ میلیون و پهن باند ثابت را از ۴ میلیون به بیش از ۱۱ میلیون رسانده ایم. حتما باید به توسعه پهن باند ثابت توجه بیشتری شود و اگر اشتباهاتی که در روند خصوصی سازی مخابرات رخ داد، نبود حتما رشد توسعه پهن باند ثابت چشمگیرتر از آنچه که تاکنون رخ داده است، بود.
جناب آقای مهندس جهرمی، از ابتدای سال دو بار از طریق دوربین صدا و سیما دلایل کندی اینترنت را تشریح کردند، البته که سازمان متبوع شما مثل بسیاری از زمانها آن را پخش نکرد. حاضرم در صورت حضور شخص حضرتعالی، در یک برنامه تلویزیونی، با مستندات در محضر ملت ایران مناظره کنیم تا مردم بیشتر بدانند در حق آنها چه اجحافی می کنید.

گفتنی است؛ معاون سازمان صداوسیما خطاب به وزارت ارتباطات گفته بود: دوستان در جلسات کارشناسی حرفی برای گفتن ندارند و وقتی پا به بیرون از جلسه می‌گذارند، بازی سیاسی راه می‌اندازند؛ لطفا اگر صداقت دارید اسناد آخرین جلسه کارشناسی در کمیته ارتباطات شورای عالی امنیت ملی را برای افکار عمومی منتشر کنید!

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-04-12 15:51

افزودن دیدگاه جدید