کد مطلب: 

243505
بیانیه‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران:

کنفرانس‌های جهانی رادیویی، باندهای فرکانسی 694 تا 862 را در کل دنیا به صورت اشتراکی به موبایل و رسانه‌های همگانی اختصاص داده است/ کنفرانس جهانی رادیویی 2019 استفاده از باند فرکانسی 790 تا 862 در ایران را به کاربردهای موبایل اختصاص داده است

سندیکای صنعت مخابرات ایران اعلام کرد: در آخرین کنفرانس جهانی رادیویی (WRC19) استفاده از باند فرکانسی 790 تا 862 مگاهرتز برای جمهوری اسلامی ایران به‌منظور استفاده‌ی اپلیکیشن موبایل و سایر خدمات درنظر گرفته شد.
کنفرانس‌های جهانی رادیویی، باند فرکانسی 862-694 را در کل دنیا به صورت اشتراکی به موبایل و رسانه‌های همگانی اختصاص داده است/ کنفرانس جهانی رادیویی 2019 استفاده از باند فرکانسی 790 تا 862 در ایران را به کاربردهای موبایل اختصاص داده است

به گزارش سیتنا، پیرو طرح مجدد مباحث روزهای اخیر پیرامون اختلاف صداوسیما و وزارت ارتباطات در استفاده از فرکانس‌ باندهای 700 و 800 و طرح نیاز اپراتورهای تلفن همراه کشور به این باندها برای توسعه شبکه، سندیکای صنعت مخابرات ایران در بیانیه‌ای که به صورت اختصاصی در اختیار سیتنا قرار داد، به این موضوع به شرح ذیل واکنش نشان داد:

این روزها بحث باندهای فرکانسی 700 و 800 مگاهرتز و اینکه این بخش از طیف فرکانسی حقوق کدام سازمان و یا دستگاه دولتی است و استفاده‌ی بهینه از آن شایسته‌ی کدامیک از سرویس‌هاست (مخابراتی یا رسانه ملی)، مباحثی شنیده و نوشته می‌شود.

نتایج بررسی‌های این سندیکا که صرفا از بابت برنامه‌ریزی تحقیق و تولید و همگامی با جهش تولید در حوزه‌ی ICT صورت گرفته اعلام می‌گردد.

باند 862-790 مگاهرتز در کنفرانس جهانی رادیویی WRC12 به صورت اشتراکی در کل دنیا به موبایل (IMT) و رسانه های همگانی (Broadcasting) اختصاص داده شده است.
 
در کنفرانس جهانی رادیویی WRC15 بقیه‌ی باند یعنی 790-694 مگاهرتز هم به صورت اشتراکی به موبایل و برودکست تخصیص داده شد.

و در نهایت در آخرین کنفرانس جهانی رادیویی (WRC19) استفاده از باند فرکانسی 790 تا 862 مگاهرتز برای جمهوری اسلامی ایران به‌منظور استفاده‌ی کاربردهای موبایل و سایر سرویس‌ها در نظر گرفته شد.

البته کشور ما قبل از این تصمیمات جهانی، این باند فرکانسی را به رسانه‌ی ملی تخصیص داده بود. در همین حال، از حدود ده سال قبل مباحثی بین وزارت ارتباطات و سازمان صداوسیما مطرح بوده و اخیرا هم به دلیل افزایش ترافیک اینترنت و پاسخگو نبودن شبکه به نیازهای مردم، این قضیه با شدت بیشتر توسط مسوولان ارتباطاتی کشور طرح موضوع شده است.

سندیکای صنعت مخابرات ایران که از هر فرصتی برای برنامه‌ریزی‌ تامین نیازهای تجهیزاتی و خدماتی کشور استفاده می‌کند تا با رونق کسب‌وکارها، جهش تولید در صنعت ICT محقق شود، وارد این موضوع شده است.
 
در این راستا از هر دو نهاد مهم، معتبر و حساس انتظار داریم که بر اساس تصمیمات بین المللی و ملی در اسرع وقت برنامه‌ی استفاده‌ی بهینه از این فضای فرکانسی پرارزش را مشخص و قطعی نمایند تا فرصت کافی جهت ساخت تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از این باندها برای هر دو طرف، در داخل کشور فراهم شود.

اگر این تصمیم دیر هنگام گرفته شود، خدای ناکرده مواجه با واردات بی‌رویه‌ی کالای خارجی برای جبران اوقات تلف شده خواهیم بود.

دست در دست هم دهیم به مهر
میهن خویش را کنیم آباد

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-04-11 09:21

افزودن دیدگاه جدید