کد مطلب: 

243433

پایگاه داده اقتصاد دیجیتال ایران راه‌اندازی شد

پایگاه داده اقتصاد دیجیتال ایران به همت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تازگی راه‌اندازی شده است. در این پایگاه می‌توانید وضعیت فعلی ایران و جهان در حوزه اقتصاد دیجیتال را دنبال کنید.
پایگاه داده اقتصاد دیجیتال ایران راه‌اندازی شد

به گزارش سیتنا، این پایگاه داده با جمع‌آوری و تحلیل حوزه‌های دانشی، فناورانه و کاربردی اقتصاد دیجیتال در ایران و جهان سعی بر آن دارد که از یک سو وضعیت فعلی اقتصاد دیجیتال در کشور و جایگاه آن در جهان را ترسیم و از سوی دیگر به عنوان یک سیستم تحلیلی پشتیبانی از تصمیم برای سیاست‌گذاران، فناوران و پژوهشگران این حوزه ایفای نقش کند.

پایگاه داده اقتصاد دیجیتال ایران در سه بخش «محصولات اقتصاد دیجیتال کشور»، «پتنت‌های بین‌المللی» و «مقالات منتشر شده مهمترین حوزه‌های اقتصاد دیجیتال»، قابلیت جستجو و ارائه گزارشات تحلیلی را ارائه می‌دهد.

در بخش محصولات اقتصاد دیجیتال کشور، 2 هزار و 755 محصول مبتنی بر محصولات شرکت‌های دانش بنیان و خلاق، گردآوری شده و بر اساس فناوری اصلی مورد استفاده و همچنین حوزه کاربرد در سایت ارائه شده است.

در این بخش علاوه بر مشخص بودن محصولات توسعه یافته در هر استان کشور، حوزه‌های کاربردی مانند سلامت، آموزش و خدمات دیجیتال، شهر، خانه، دستیار و حمل و نقل هوشمند و غیره هم معرفی شده است. فناوری‌های مورد استفاده در این بخش هم شامل هوش مصنوعی، رباتیک، اینترنت اشیا، بلاک‌چین، ابری، کلان داده و داده کاوی می شود.

ارائه 342 هزار پتنت بین‌المللی در حوزه‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاک چین، ساخت افزایشی، 5G و رباتیک از دیگر خدمات موجود در این پایگاه داده است. همچنین امکان جستجو بر اساس فناوری در این قسمت، رده بندی کشورها بر اساس پتنت های ثبت شده و همچنین روند ثبت اختراعات در سال های گذشته هم در این پایگاه ایجاد شده است.

 در بخش مقالات منتشر شده مهمترین حوزه‌های اقتصاد دیجیتال هم حدود 437 هزار  مقاله بین‌المللی در حوزه های اصلی اقتصاد دیجیتال گردآوری شده است که بر مبنای کلیدواژه ها و حوزه‌های کاربردی قابلیت گزارش‌گیری و جستجو دارد.

ارائه گزارشات اینفوگرافیک و گزارشات آماری داینامیک بر اساس معیارهای جستجو در پایگاه داده، از دیگر امکانات این وبسایت است که می‌تواند مورد استفاده پژوهشگران، فناوران، سیاستگذاران و علاقه مندان قرار گیرد. گسترش و به روز رسانی داده های این پلتفرم و همچنین اضافه کردن گزارشات علم سنجی از اهداف پیش رو در این پلتفرم است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از محتویات این پایگاه، به آدرس اینترنتی Digitalstat.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-04-08 11:31

افزودن دیدگاه جدید