کد مطلب: 

243427

نفوذ دستاوردهای فناورانه علوم شناختی به زندگی‌ها افزایش یافت

گسترش دانش و فناوری‌های علوم شناختی در جامعه با حمایت از محققان برای انجام پژوهش‌ها محقق می‌شود. در همین زمینه نیز بیش از 140 طرح تحقیقاتی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اکنون در حال اجرا است.
نفوذ دستاوردهای فناورانه علوم شناختی به زندگی‌ها افزایش یافت

به گزارش سیتنا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی محققان زمینه کاهش وابستگی به محصولات این حوزه را فراهم می‌کند. برای تسهیل این مسیر هر سال توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی فراخوان‌های حمایتی منتشر می‌شود. تا کنون 11 فراخوان منتشر شده که در نتیجه آن حمایت از 238 طرح است. همچنین 94 پژوهش نیز به پایان رسیده‌اند.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور برای پیشرفت این حوزه بهره می‌برد. نیروی انسانی نوآور یکی از این ظرفیت‌ها است تا با انجام طرح‌های فناورانه خود  این مسیر را کوتاه‌تر کنند. در همین راستا نیز با بیش از هزار محقق کشور همکاری دارد. محققانی که در بیش از 50 مرکز علمی فعال هستند.

با این اقدام و تولید محصولات فناورانه، رسیدن آنها به سطح جامعه سرعت می‌گیرد که خود اقدامی مهم است زیرا با رویکردهای شناختی می‌توان تغییرات بزرگی را در جامعه ایجاد کرد. پس بهره‌گیری از از دانش، تخصص و مهارت اساتید، محققان و متخصصان این حوزه، زیرساخت‌های نوین فناوری و خدمات شناختی را به وجو می‌آورد.

توسعه ابزارها و فناوری ‌های مطالعه رفتار زمانی-شبکه­ ای مغز، پژوهش­‌های شناختی در حوزه­‌های بالینی و علوم اعصاب شناختی، توسعه فناوری­های شناختی مرتبط با ارتباط بین مغز و ماشین و مغز با مغز، مطالعات بنیادی و نظریه پردازی در حوزه علوم شناختی، مدل سازی شناختی، روانشناسی شناختی، بازتوانی و ارتقاء توانمندی­ های شناختی، پژوهش‌های کاربردی و بنیادی در آموزش و پرورش شناختی و پژوهش‌های شناختی مبتنی بر نگاشت مغز از جمله طرح‌های تحقیقاتی و در اولویت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-04-08 09:55

افزودن دیدگاه جدید