کد مطلب: 

243387

فروش 130 میلیون تومانی عکس تراکتور در سایت مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان سرخس از شناسایی کلاهبرداری خبر داد که با ارسال تصاویری از یک تراکتور اقدام به کلاهبرداری یک میلیارد و 300 میلیون ریالی از کشاورزان ساده لوح کرده بود.
فروش 130 میلیون تومانی عکس تراکتور در سایت مجازی

به گزارش سیتنا، سرهنگ "احمد علی دماوندی" در تشریح این خبر گفت: فردی با مراجعه حضوری به پلیس فتا عنوان داشت در بررسی آگهی های سایت فروش مجازی کالا آگهی با موضوع فروش تراکتور به قیمت ۶۶۰ میلیون ریال در استانی دیگر رویت می کند.

وی افزود: این شهروند با توجه به تصاویری که فروشنده از تراکتور و مدارک آن و همچنین یک وکالت نامه محضری برای انتقال مالکیت در فضای مجازی برایش فرستاده به او اعتماد می کند و مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال را به حساب بانکی فروشنده واریزکرده اما پس از این اقدام، متهم دیگر پاسخگوی تماس های تلفنی خریدار نبوده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا بلافاصله اقدامات خود را در این زمینه آغاز و با پیگیری های علمی و اطلاعاتی خود متوجه می شوند مالک حساب بانکی که به آن پول واریز شده جوانی است 18 ساله و حدود 2 ماه است از خانه خارج و مفقود شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در پیگیری های بعدی مشخص شد فردی از طریق کارت بانکی متصل به این حساب اقدام به خرید 100 میلیون ریال، ارز و 300 میلیون ریال سکه کرده است.

سرهنگ دماوندی اضافه کرد: در بررسی حساب های بانکی مشخص شدافراد دیگری نیز 90 میلیون تومان دیگر در چند مرحله به حساب متهم واریز و در تماس با مالباختگان مشخص شد آنان نیز از روستاییان استان های مختلف کشور بوده و برای خرید تراکتور فریب متهم را خورده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان سرخس تصریح کرد: با بهره گیری از شیوه های علمی و فنی متهم در یکی از استان های مرکزی کشور شناسایی و باتشکیل پرونده قضایی به دادسرا معرفی شد.

سرهنگ دماوندی در خاتمه با اشاره به امکان مجازی بودن هرگونه اسناد و مدارک ارائه شده و هویت افراد در فضای سایبری به شهروندان گفت: در روزهایی که مردم به منظور پیشگیری از شیوع کرونا درخانه های خود به سر برده و اغلب کارهای شان را با اینترنت و به صورت غیرحضوری انجام می دهند، مجرمان سایبری نیز از این فرصت بهره گیری و به دنبال اقدامات مجرمانه ای هستند. بنابراین به شهروندان عزیز توصیه می کنیم دقت داشته باشندو با بررسی کافی اقدام به خریدهای مجازی کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-04-07 08:56

افزودن دیدگاه جدید