کد مطلب: 

243305

اولین سامانه تعاملی مقابله با رخدادهای امنیتی فضای سایبری راه اندازی شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران با تشریح فعالیت های این اداره کل در سال گذشته گفت: راه اندازی اولین سامانه تعاملی مقابله با رخدادهای امنیتی فضای سایبری با همکاری سازمان فناوری اطلاعات، برگزاری اولین رزمایش مدیریت بحران بخش ارتباطات و تهیه و ابلاغ دستورالعمل ارتقا امنیت بخش فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی استان تهران از مهمترین برنامه های سال گذشته اداره کل ارتباطات این استان بود.
اولین سامانه تعاملی مقابله با رخدادهای امنیتی فضای سایبری راه اندازی شد

به گزارش سیتنا، مرتضی رضایی افزود: این سامانه برای اولین بار در کشور با همکاری اداره‌ کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران و معاونت امنیت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران ایجاد شده است.

رضایی ادامه داد: تاکنون بیش از 120 نفر از مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاهای اجرایی ملی و استانی عضو این سامانه شده اند و در گروه های تخصصی قرار گرفته‌اند و فرایند عضویت در این سامانه ادامه دارد و افراد متقاضی می توانند با مراجعه به سامانه www.ApaTehran.cert.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران با اشاره به برگزاری اولین رزمایش مدیریت بحران بخش ارتباطات در تهران گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های ارتباطی شهر تهران شامل هفت منطقه مخابراتی می‌شود که این هفت منطقه پوشش‌دهنده مناطق بیست و دو گانه شهر تهران است، برای بخش ارتباطات با هماهنگی ستاد مدیریت بحران کشور دستورالعمل مذکور بومی‌سازی و بر اساس زیرساخت و تجهیزات مناطق هفت‌گانه مخابراتی، استان‌های معین مشخص و هماهنگی لازم انجام شد.

رضایی ادامه داد: برای تعیین سطح آمادگی و دست‌یابی به تجربه لازم برای مواقع بحران با همکاری استان قزوین به عنوان یکی از استان‌های معین، مانوری در منطقه شش مخابراتی تهران با حضور فعالان این حوزه برگزار شد.

مدیرکل ارتباطات استان تهران این رزمایش را اولین اقدام در خصوص آمادگی برای مواقع بحران دانست و افزود: اهمیت بخش ارتباطات در مواقع بحران بسیار زیاد است به نحوی که مدیریت بحران بدون ارتباطات امکان پذیر نیست.

وی همچنین از تهیه و ابلاغ دستورالعمل ارتقا امنیت بخش فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی استان تهران در سال گذشته خبر داد و افزود: با همکاری معاونت امنیت سازمان فناوری اطلاعات پس از تهیه این دستورالعمل  و پس از تایید در کارگروه و تصویب در شورای پدافند غیرعامل استان تهران  به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل بخش فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی توسط تیم منتخب کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

رضایی تصریح کرد: این اقدام اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران برای تامین امنیت شبکه و بخش فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی استان، حایز اهمیت است و برای اولین بار در کشور انجام می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-04-05 10:44

افزودن دیدگاه جدید