کد مطلب: 

243269

98 درصد خانوارهای روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد حداقل یک سرویس ارتباطی دارند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تعداد مشترکان اپراتورهای مختلف خدمات تلفن همراه در استان به بیش از یک میلیون و 22 هزار نفر در سال 98 رسیده است و شاهد ضریب نفوذ 137درصدی در حوزه خدمات تلفن همراه در این استان بوده ایم.
98 درصد خانوارهای روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد حداقل یک سرویس ارتباطی دارند

به گزارش سیتنا، جواد غلام پور با اشاره به اینکه در حال حاضر 999 کیلومتر از جاده های استان تحت پوشش تلفن همراه قرار دارند، گفت: 98 درصد خانوارهای روستایی استان، دارای حداقل یک سرویس ارتباطی(تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت) هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پوشش تلفن همراه در استان گفت: اپراتور اول با 98.7 درصد بیشترین جمعیت استان را تحت پوشش خود قرار داده است و اپراتور دوم با دارا بودن پوشش جمعیتی 66.7 درصد در رتبه بعدی قرار دارد.

وی افزود: در سال گذشته 143 پروژه ارتباطی با اعتباری بالغ بر 938 میلیارد ریال در استان به بهره برداری رسیده و 38 پروژه با اعتباری بالغ بر 415 میلیارد ریال تا هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

غلام پور با بیان اینکه از مجموع 143 پروژه بهره برداری شده، 47 ایستگاه تلفن همراه به نسل های نوین ارتباطی و به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند، گفت: 11 ایستگاه جدید احداث شده، 82 ایستگاه از شبکه مخابرات به شبکه اپراتور اول انتقال داده شده‌اند، دو مرکز مخابراتی ارتقا یافته و یک پروژه فیبر نوری به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به 38 پروژه ارتباطی امسال ادامه داد: این پروژه ها شامل 21 ایستگاه جدید، ارتقا 16 ایستگاه تلفن همراه به نسل چهارم و احداث 100 کیلومتر فیبر نوری در استان است.

غلام پور با تاکید به سیاست های وزارت ارتباطات برای حمایت از توسعه کسب و کارها گفت: تاکنون 17 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که برای 50 نفر شغل ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه مینگین زمان پاسخگویی به شکایات سامانه 195 از طرف اپراتورها دو روز کاری بوده است، افزود: بر اساس آمار بدست آمده در 11 ماه سال گذشته 655 شکایت در این سامانه به ثبت رسیده که 317 شکایت در مورد اینترنت بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-04-04 10:19

افزودن دیدگاه جدید