کد مطلب: 

243067

راه‌اندازی خط تولید ماسک N95 با مشارکت دانشگاه و صنعت

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان از راه اندازی پیشرفته‌ترین و بزرگ‌ترین خط تولید ماسک استاندارد N۹۵ در کشور خبر داد و گفت: ظرفیت تولید ماهانه این خط، یک میلیون ماسک است.
راه‌اندازی خط تولید ماسک N95 با مشارکت دانشگاه و صنعت

به گزارش سیتنا، دکتر سید مهدی ابطحی گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان با تکیه بر توانمندی علمی و دانشی و امکانات خود و با مشارکت گروه فولاد مبارکه اقدام به طراحی و احداث خط تولید ماسک استاندارد N95 در محیطی تمیز و ایزوله کرده است. این خط تولید به عنوان یکی از بزرگترین خطوط تولید ماسک استاندارد در کشور به شمار می‌رود.

وی ابراز امیدواری کرد که  این مشارکت نمونه موفقی از مشارکت صنعت و دانشگاه در راستای تامین نیازهای واقعی جامعه باشد و زمینه‌ساز همکاری‌های گسترده‌تر آینده صنعت و دانشگاه شود.

عباس اکبری محمدی، معاون نیروی انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه نیز در این خصوص گفت: شرکت فولاد مبارکه با توجه به کمبود ماسک‌های استاندارد N95 به دلیل شرایط جاری کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا و محدود بودن ظرفیت تولید کشور خط تولید ماسک استاندارد N95 را با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان طراح و دارنده دانش فنی احداث کرده است تا با راه‌اندازی این خط پیشرفته و اتوماتیک، بخشی از نیاز جامعه تامین شود.

بنا بر اعلام وزارت علوم، وی یادآور شد: ظرفیت تولید این خط بیش از یک میلیون عدد ماسک در ماه است که امکان ارتقا این ظرفیت به میزان دو میلیون عدد در ماه وجود دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-03-27 14:18

افزودن دیدگاه جدید