کد مطلب: 

243059

اخاذی جوانی از دوستش که به او اعتماد کرده بود با تهدید به انتشار رازهای خصوصی

جانشین پلیس فتا پایتخت از دستگیری مردی خبر داد که با سواستفاده از اعتماد همکارش از وی اخاذی می‌کرد.
اخاذی جوانی از دوستش که به او اعتماد کرده بود با تهدید به انتشار رازهای خصوصی

به گزارش سیتنا، سرهنگ "داود معظمی گودرزی" جانشین پلیس فتا پایتخت گفت: پانزدهم اسفند ماه سال گذشته مردی ۳۷ ساله ساکن تهران حوالی شهرک غرب با ارائه شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای (ناحیه ۳۱ تهران) به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد مدتی است یکی از دوستانم در شبکه اجتماعی واتس آپ وی را تهدید و خواستار مبالغی وجوه نقد می‌باشد.

جانشین پلیس فتا با بیان اینکه شاکی در ادامه اظهارات خود یکی از همکاران خود را به عنوان متهم پرونده معرفی کرد، بیان داشت: شاکی اظهار کرد، با یکی از همکارانم مردی ۳۰ ساله به علت نوع شغل و اینکه در یک مکان مشغول به کار بودیم باب دوستی مان آغاز شد با گذشت زمان، دوستی مان عمیق‌تر شد و دیگر به طور کامل به وی اعتماد داشتیم و حتی در مورد بعضی از مسائل خصوصی زندگی ام با وی صحبت و مشاوره می‌کردم. این دوستی و اعتمادم تا جایی پیش رفت که حتی گوشی ام را در اختیارش قرار می‌دادم.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شاکی گفت، پس از گذشت مدتی دوستم من را تهدید کرد که اگر مبالغی به حسابش واریز نکنم، گفتگو هایمان را در اختیار همسر و خانواده ام قرار می‌هد. بناچار به دفعات مختلف مبالغ خواسته شده را به حسابش واریز کردم تا از فروپاشی کیان خانواده ام و سو تفاهم‌های ایجادی جلوگیری کنم.

وی ابراز داشت: شاکی اظهار کرد، اکنون همکارم پا را فراتر گذاشته و اعلام کرده است که تصاویر و فیلم‌های گوشی ام را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد و در خواست مبالغ بیشتری کرده است. متاسفانه گویا در مقطعی از زمان که گوشی ام را در اختیارش قرار داده بودم تصاویر و فیلم‌های ضبط شده در گوشی ام را کپی کرده است. با ادامه مزاحمت‌های همکار و جلوگیری از انتشار تصاویر و پایان یافتن به این اخاذی‌ها تصمیم به طرح شکایت گرفتم.

جانشین پلیس فتا عنوان کرد: در تحقیقات پلیسی صحت اظهارات شاکی تایید و با شناسایی مخفیگاه متهم در حوالی میدان آزادی، نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

سرهنگ معظمی با بیان دستگیری متهم در مخفیگاهش، ادامه داد: متهم در بازجوئی اولیه به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار داشت هدفش از این کار کسب مال بوده است.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه کاربران می‌توانند برای نگهداری از تصاویر شخصی و خانوادگی خود از تجهیزات ذخیره ساز جانبی استفاده کنند و آن را در جای امن نگهداری کنند، افزود: شهروندان دقت داشته باشند که اطلاعات و تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را به هیچ وجه در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر نکنند و حتی آن‌ها را در اختیار دوستان و نزدیکان خود قرار ندهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-03-26 23:39

افزودن دیدگاه جدید