کد مطلب: 

243016

طراحی اپلیکیشنی برای کاهش شیوع کروناویروس در انگلستان

بیش از 6600 مورد ابتلا به کروناویروس و 300 مرگ در انگلستان تایید شده و این آمار بیانگر رشد سریع این همه‌گیری در انگلستان است، به همین دلیل دولت قرنطینه سه‌هفته‌ای اعلام کرده و افراد فقط برای خرید مواد غذایی اجازه خروج از منزل دارند.
طراحی اپلیکیشنی برای کاهش شیوع کروناویروس در انگلستان

به گزارش ساینس، کالج دانشگاه لندن اپلیکیشنی برای شناسایی علائم مرتبط با بیماری کووید-19 طراحی کرده تا افراد خود اظهاری سلامت روزانه داشته باشند. این اپلیکیشن به محققان کمک می‌کند تا شیوع این بیماری را در مناطق مختلف شناسایی کرده و مناطق پرخطر و افرادی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند را زودتر بیابند.

در این اپلیکیشن اطلاعات روزانه مانند دمای بدن، خستگی، و نشانه‌های بیماری ثبت می‌شود و از افراد مشکوک در منزل آزمایش کووید-19 گرفته می‌شود.این آزمایش در ابتدا بر روی 5000 دوقلو و خانواده آنان مورد آزمایش قرارگرفته تا با مقایسه دوقلوهای ژنتیکی همسان و دوقلوهای غیرهمسان، تأثیر ژن‌ها و عوامل محیطی مانند رژیم غذایی، سبک زندگی، بیماری‌های قبلی و عفونت‌ها و میکروب‌های موجود در روده بررسی شوند و برای تحقیقات آینده مورداستفاده قرار گیرند.

با این اپلیکیشن افراد می‌توانند علائم کروناویروس خفیف را از سرماخوردگی و حساسیت فصلی تشخیص دهند و قرنطینه خانگی در صورت ابتلا به کووید-19 داشته باشند.

پروفسور تیم اسپکتور گفت: "این شیوع بیماری موجب نگرانی همه شده است. دوقلوهای مشارکت‌کننده در این تحقیق بسیار متعهد هستند و با جزئیات بی‌سابقه‌ای موردمطالعه قرار گرفتند تا بتوانیم پاسخ‌های اساسی برای پشتیبانی از مبارزه جهانی علیه کووید-19 ارائه دهیم."

این برنامه نظارت، رایگان و با همکاری کالج کینگ و شرکت علوم اطلاعات بهداشتی ZOE تهیه‌شده است و در دسترس کارکنان بهداشتی و عموم مردم که مایل به مشارکت در تحقیق هستند، قرارگرفته است. البته در کنار این تحقیقات از دیگر مطالعات گسترده در انگلستان و ایالات‌متحده نیز استفاده خواهد شد.

برنامه‌های مشابه دیگری نیز در بسیاری از کشورها به‌عنوان روشی برای مقابله با شیوع بیماری کروناویروس استفاده می‌شود. به‌عنوان‌مثال ، کره جنوبی برنامه‌ای ایجاد کرده که افراد در قرنطینه خانگی بتوانند با کارفرمایان خود ارتباط برقرار کنند و از عملکرد آنان مطلع شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-03-26 01:06

افزودن دیدگاه جدید