کد مطلب: 

243000

گلوبال تایمز: یک نظامی آمریکایی مظنون به انتقال ویروس کرونا به چین است

به دنبال انتشار گزارش هایی که نشان می دهد یکی از اعضای کاروان ورزشی ارتش آمریکا در بازی های ووهان عامل انتقال ویروس کرونا به چین بوده است، چینی ها خواستار افشای اطلاعات پزشکی درباره اعضای این هیات شدند.
گلوبال تایمز: یک نظامی آمریکایی مظنون به انتقال ویروس کرونا به چین است

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه شبکه الکوثر، «گلوبال تایمز» از روزنامه های وابسته به دولت چین نوشت: مردم و کارشناسان چین خواستار آن هستند که واشنگتن اطلاعات ورزشکاران ارتش آمریکا را که در بازی های ارتش های جهان در شهر ووهان کانون شیوع بیماری در چین حضور داشتند، به صورت شفاف اعلام کند.

گلوبال تایمز این مطلب را پس از آن منتشر کرد که یک خبرنگار آمریکایی اعلام کرد: «یک ورزشکار آمریکا از همین هیات احتمالا اولین مبتلا به ویروس کرونا بوده است».

بر اساس این گزارش، «جرج وب» خبرنگار آمریکایی از واشنگتن دی سی در چند ویدیو و توئیت گفته است اعتقاد دارد که «ماجه بناسی» راننده خودروی دیپلماتیک ارتش و دوچرخه سوار که در رشته دوچرخه سواری بازی های ارتش های جهان در ووهان شرکت کرده بود، احتمالا اولین مبتلا به ویروس کرونا جدید بوده است بر اساس گزارش وبسایت رسمی وزارت دفاع آمریکا ماجه در ماده 50 مایل دوچرخه سواری جاده در ووهان چین شرکت کرده است.

این خبرنگار آمریکایی بر اساس گزارش نشریه چینی بار دیگر موضوع بسته شدن مرکز آزمایشگاهی ارتش آمریکا به نام فورت دتریک در مریلند را مورد سوال قرار داده است. گلوبال تایمز می نویسد اگرچه هنوز مستندات بسیار قوی از سوی خبرنگار آمریکایی ارایه نشده است اما شهروندانی از چین خواستار اجرای آزمایش کرونا «ماجه بناسی» و در اختیار قرار دادن اطلاعات در این باره توسط آمریکا شده اند.

«لی هایدونگ» استاد مطالعات آمریکا از دانشگاه روابط خارجی پکن به گلوبال تایمز گفته است: آمریکا باید به این مجادلات و درخواست ها برای از بین بردن تردیدها و کمک به یافتن منشاء ویروس پاسخ دهد این موضوع کمک بزرگی به دانشمندان است هر مساله مشکوکی در این شرایط باید مورد پیگیری قرار گیرد تا مشخص شود چه اتفاقی رخ داده است.

گلوبال تایمز نوشت: برخی از سیاستمداران آمریکا هم موضوع ساخت ویروس در چین را مطرح کرده اند که هیچ دلیل و مدرکی برای این ادعاها وجود ندارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-03-25 14:07

افزودن دیدگاه جدید