کد مطلب: 

242999

​​​​​​​محدود کردن پیام‌رسان فیس‌بوک برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی پیرامون کرونا

فیسبوک در تلاش برای توقف گسترش اخبار کذب درباره ویروس کرونا احتمالا جلوی ارسال «پیام‌های گروهی» توسط کاربران را می‌گیرد.
​​​​​​​محدود کردن پیام‌رسان فیس‌بوک برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی پیرامون کرونا

به گزارش سیتنا، پیام رسان فیس‌بوک در حال آزمایش طرح جدیدی است که تنها اجازه ارسال همزمان پیام به حداکثر ۵ نفر را می‌دهد که باعث می‌شود پخش شایعات و اخبار کذب بدون تفکر درباره آنها سخت‌تر شود. این طرح هنوز در فیسبوک در دسترس نیست ولی به گفته این شرکت در مرحله آزمایش قرار دارد.

این دقیقا بعد از آن است که واتس‌اپ محدودیت مشابهی را اعمال کرد تا جلوی استفاده از اپلیکیشن خود برای گسترش اخبار کذب در میان گروه‌های مختلف را بگیرد.

از آنجا که برنامه‌های پیام‌رسان مانند واتس‌اپ و پیام‌رسان فیسبوک برنامه‌هایی خصوصی هستند ولی به کاربران اجازه ارسال اطلاعات می‌دهند، به طور خاص به محفلی برای پخش و گسترش اخبار کذب و شایعات تبدیل شده‌اند.

سخنگوی فیسبوک تایید کرد که این طرح در حال آزمایش، به عنوان راهی برای جلوگیری از گسترش اخبار کذب است و به ویژه متمرکز بر داستان‌ها و توصیه‌هایی است که حول محور شیوع ویروس کرونا دست به دست می‌شوند.

الکساندرو ویکا در توییتر نوشت: «ما سخت در تلاشیم تا جلوی گسترش اخبار کذب به ویژه درباره کووید۱۹ را در برنامه‌های خود بگیریم و در حال آزمایش گزینه‌هایی بیشتر مانند اعمال محدودیت‌هایی سخت‌تر برای تعداد افرادی است که در آن واحد می‌توان به آنها پیام فرستاد. این طرح هنوز در مرحله آزمایش داخلی است و در خارج از شرکت هنوز آزمایش نشده است.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-03-25 14:00

افزودن دیدگاه جدید