کد مطلب: 

242998

«کو-واچینگ»؛ ابتکار اینستاگرام برای سرگرمی در دوران قرنطینه

اینستاگرم به دنبال شیوع گسترده‌ی کروناویروس، ابزار جدیدی را به نام «کو-واچینگ» راه‌اندازی کرده است.
«گپ‌وگفت ویدیویی»؛ ابتکار اینستاگرام برای سرگرمی در دوران قرنطینه

به گزارش سیتنا، به‌روزرسانی جدید اینستاگرام، بخشی از رشته تغییرات این شبکه اجتماعی است که با هدف ترغیب مردم به ماندن در خانه، مقابله با اخبار جعلی و استفاده سالم از اینستاگرام تدوین شده‌ است.

ابزار «کو-واچینگ» به افراد امکان می‌دهد تا «پست»ها را همراه با دوستانشان نگاه کنند. این ابزار امکان می‌دهد تا افراد از طریق گپ‌ و گفت‌وگوی صوتی، گردهم آیند و همزمان و با هم عکس‌ها یا ویدیوها را تماشا کنند و امکان حرف زدن درباره آنچه می‌بینند را برای کاربران فراهم می‌کند.

این امکان، در ابزار «گپ‌وگفت» (چت) ویدیویی تعبیه شده است که می‌توان آن را از قسمت پیام مستقیم اجرا کرد. این ابزار مثل یک «چت ویدیویی» معمولی، با یک یا چند کاربر باز می‌شود، و بعد می‌توان در آنجا عکس‌ها را به اشتراک گذاشت.

برای شروع، باید روی علامت «گپ‌وگفت ویدیویی» کلیک کنید که در «این‌باکس» یا در بخش مربوط به پیام‌های خصوصی پیدا می‌شود، و مکالمه را آغاز می‌کند. سپس گزینه ذخیره، پسند، و یا پیشنهاد عکس و ویدیو به شکل یک علامت تصویری در گوشه سمت چپ و پایین صفحه ظاهر می‌شود که امکان مشارکت را فراهم می‌کند.

این امکان نرم‌افزاری به این امید تدوین شده است که به مردم امکان دهد وقتی برای دوری گزیدن اجتماعی در خانه مانده‌اند، احساس با هم بودن و در ارتباط بودن داشته باشند.

همزمان با تلاش‌های فیسبوک، شرکت مادر اینستاگرم، برای کنار آمدن با انتشار ویروس کرونا، این اقدام یکی از به‌روزرسانی‌های اعلام شده اینستاگرم به شمار می‌رود.

این تلاش‌ها همچنین شامل تصمیم به ارائه منابع آموزشی بیشتر در بخش جست‌وجوی اینستاگرم و ارائه برچسب‌های جدید برای تشویق به ارائه اطلاعات دقیق، و نیز به اشتراک‌گذاری سخن‌واره‌ها یا «استوری»‌هایی است که زیر برچسب «در خانه بمانید» گروه‌بندی شده‌اند.

اینستاگرم همچنین گفته است که مطالبی با محتوای مربوط به کووید-۱۹ را از بخش «پیشنهاد»ها برمی‌دارد، مگر آن که آن محتوا «از سوی یک سازمان معتبر سلامتی» منتشر شده باشد. »

شاید بارزترین بخش این امکان نرم‌افزاری جدید، علامتی باشد که در بالای بخش «فید» و جست‌وجو به چشم می‌خورد. این علامت، در داخل نرم‌افزار (اپلیکیشن) دیده می‌شود و افراد را به جست‌وجوی اطلاعات رسمی از سازمان‌هایی چون خدمات سلامت همگانی و سازمان بهداشت جهانی ترغیب می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-03-25 13:44

افزودن دیدگاه جدید