کد مطلب: 

242995

جزئیات برگزاری کلاس‌های مجازی از طریق شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد)

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش جزئیات چگونگی برگزاری کلاس‌های مجازی از طریق شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) را تشریح کرد.
جزئیات برگزاری کلاس‌های مجازی از طریق شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد)

به گزارش سیتنا، مهدی شرفی در پنجمین گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونین و مدیران کل استانی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد؛ با تبریک آغاز سال نو اظهار کرد: شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد)، دارای ۵ بخش اصلی می‌باشدکه لازم است مدیران و معلمان مدارس در سراسرکشور با آگاهی و توجه به این ۵ بخش در آن وارد شده وکلاس‌های مجازی را تشکیل دهند.

وی افزود: اولین بخش از این شبکه اجتماعی دانش آموزی، سخت افزارها و سرورهایی با پهنای باند به گونه‌ای است که بتواند پاسخگوی حضور دانش آموزان و معلمان در مواقع ترافیک کار باشد.

شرفی ادامه داد: بخش دوم شبکه اجتماعی دانش آموزی، بخش نرم افزارهایی است که با همت زبده‌ترین مهندسان نرم افزاری کشور نوشته و در اختیار این وزارتخانه قرار گرفته است.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بخش سوم شبکه شاد را بخش پیام رسان‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به نقش پیام رسان‌ها در ایجاد کلاس درس مجازی برای دانش آموزان و با نظارت مدیران، ۵  پیان رسان داخلی به طور داوطلبانه آمادگی خود را برای حضور در شبکه شاد اعلام کرده‌اند که لازم است مدیران مدارس یکی از این پیام رسان‌ها را در سامانه سناد انتخاب کرده و به معلمان و دانش آموزان خود معرفی کنند.

وی ادامه داد: چهارمین بخش این شبکه اجتماعی دانش آموزی، سامانه پشتیبانی سناد است که ثبت اطلاعات در این سامانه بسیار مهم است و مدیران باید توجه داشته باشند که کلاس‌های درس و ورود معلم و دانش آموزان در کلاس تنها براساس اطلاعاتی که در سامانه سناد ثبت شده است، امکان پذیر خواهد بود.

شرفی گفت: بخش پنجم شبکه اجتماعی دانش آموزی(شاد)، کاربران هستند و مدیران مدارس به عنوان مهمترین کاربران این شبکه، لازم است صحت اطلاعات وارد شده در سامانه سناد را مورد بررسی قرار داده و بروزرسانی کنند وکلاس‌های درس را بر اساس معلم کلاس انتخاب و معرفی نمایند.

وی تصریح کرد: معلمان و دانش آموزان می‌توانند از طریق پیام رسان انتخاب شده و با استفاده از کدملی خود که قبلا توسط مدیران مدارس به سامانه سناد وارد شده است، وارد بخش اختصاصی خود شوند و در کلاس مجازی با نظارت مدیر مدرسه  حضور داشته باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-03-25 11:33

افزودن دیدگاه جدید