کد مطلب: 

242958
نهضت ساخت داخل، رویکرد محوری وزارت صمت؛

کاهش ارزبری 3 میلیارد و 400 میلیون یورویی در پروژه نهضت ساخت داخل/ تبدیل 280 میلیون یورو از خرید خارج به استفاده از تولیدات داخلی/ برگزاری 10 میز تخصصی ساخت داخل تاکنون

پروژه نهضت ساخت داخل در قالب برگزاری رویدادهای صنعتی نظیر برگزاری 10میز تخصصی تعمیق ساخت داخل، انعقاد تفاهم نامه با سایر وزارتخانه ها و دستگاه ها، کاهش واردات اقلام خارجی و تبدیل به داخلی سازی و فعالیت وزارت راه و شهر سازی حدود ۳ میلیارد و چهارصد میلیون یورو کاهش ارزبری برای کشور به همراه داشته است.
کاهش ارزبری 3 میلیارد و 400 میلیون یورویی در پروژه نهضت ساخت داخل/ برگزاری 10 میز تخصصی ساخت داخل تاکنون/ تبدیل 280 میلیون یورو از خرید خارج به استفاده از تولیدات داخلی

به گزارش سیتنا، نهضت ساخت داخل به عنوان مهمترین رویکرد محوری برنامه های وزارت صمت، با هدف دستیابی به استقلال و خوداتکایی صنعتی، تقویت و توسعه اقتصاد دانش بنیان، عمق بخشی به ساخت داخل با هدف تغییر رویکرد صنعتی کشور از مونتاژ به نوآوری، بسترسازی برای تقویت و توسعه درون زائی و برون گرایی با برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل دنبال شده است.

برای دستیابی به این اهداف تاکنون۱۰ میز تخصصی ساخت داخل در صنعت خودرو و موتور سیکلت، پتروشیمی، برق، الکترونیک و مخابرات، مس و فولاد برگزار شده است.

همچنین تعمیق ساخت داخل طرح های تکرارپذیر و تبدیل خرید خارج به خرید داخل با پیگیری قانون حداکثر استفاده از خدمات تولیدی و خدماتی کشور و .... نیز با تلاش صنعتگران در صنایعی مانند پتروشیمی، نیروگاهی و صنایع معدنی توسعه یافته و از این طریق حدود ۲۸۰ میلیون یورو از خرید خارج به استفاده از تولیدات داخلی تبدیل شده است.

همچنین ضمن اصلاح مناقصات و فرایند خرید خارجی، در بیش از ۸۵ مورد با تبدیل خرید کالا از خارج از کشور به داخل، امکان خرید از تولیدات ملی فراهم شده است.

در ادامه فعالیت های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق این نهضت، تفاهم نامه های کلان با سایر وزارت خانه ها و نهادهای اجرایی در بخش های تولید کک سوزنی و نسوز،الکترود گرافیتی، ساخت ریل و واگن و... به امضا رسیده و افزایش میزان عمق ساخت داخل تجهیزات و ماشین آلات به عنوان مهمترین سرفصل این تفاهم نامه به ارزش بیش از ۹۹۶ میلیون یورو در دستور کار قرار گرفته است.

اقدامات نهضت ساخت داخل در صنایع معدنی نیز در ۸ مجتمع تولیدی با کاهش ارزبری بیش از ۱۵۲ میلیون یورو اجرایی شده است.

تاکنون 3 میز ساخت داخل با کاهش ارزبری 282.5 میلیون یورو برای داخلی سازی 106 قطعه در صنعت خودرو، 3 میز تخصصی در صنعت تجهیزات پتروشیمی با کاهش ارزبری 143 میلیون یورو برای داخلی سازی 39 قطعه و 2 میز در صنعت برق الکترونیک و مخابرات با کاهش ارزبری 123.6 میلیون یورو برای داخلی سازی 52 قطعه برگزار شده است.

همچنین میز ساخت داخل صنعت مس برای داخلی سازی 18 قطعه و تجهیزات با کاهش ارزبری 0.628 میلیون یورو، میز ساخت داخل صنعت فولاد برای 5 محصول نهایی و یک خط تولید به ارزش 443 میلیون یورو و پروژه داخلی سازی تولید لوله فلزی از تختال فولاد (رویداد صنعتی توسعه ساخت داخل) با یک خط تولید با کاهش ارزبری 250 میلیون یورو نیز به انجام رسیده است.

در این راستا، توسعه عمق ساخت داخل و تبدیل خرید خارجی به داخلی سازی در سه حوزه صنعتی پتروشیمی، فولاد و نیروگاهی با کاهش ارزبری 305 میلیون یورو و تفاهم نامه وزارت صمت با سایر وزارتخانه ها و نهادهای اجرایی برای داخلی سازی 3 قطعه و با کاهش ارزبری 996 میلیون یورو انجام شد.

همچنین اقدامات وزارت راه و شهرسازی در 10 حوزه با کاهش ارزبری 705.75 میلیون یورویی همراه بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-03-24 13:25

افزودن دیدگاه جدید