کد مطلب: 

242841

توییتر انتشار توصیه‌های نادرست درباره ویروس کرونا را ممنوع کرد

شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرده مطالبی را که شامل اطلاعات نادرست و ادعاهای تأیید نشده درباره ویروس کرونا باشد حذف خواهد کرد.
توییتر انتشار توصیه‌های نادرست درباره ویروس کرونا را ممنوع کرد

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، به گفته توییتر طبق مقررات تازه این شبکه، انتشار توییت هایی که مردم را در معرض خطر بیشتر ابتلا به کووید ۱۹ قرار بدهد، ممنوع است.

از جمله این گونه مطالب، ادعاهایی است مبنی بر اینکه بعضی گروه های خاص بیشتر مستعد بیماری کرونا هستند.

این مقررات شامل توییت هایی نیز می شود که در رد توصیه های کارشناسی یا حاوی توصیه های غیررسمی درباره تشخیص و درمان بیماری باشد.

این شبکه اجتماعی در پُستی که در وبسایتش منتشر کرده، آورده است: ما این مقررات را با هماهنگی کامل با شرکای قابل اعتماد خود از جمله دست اندر کاران بهداشت عمومی و دولت ها اعمال خواهیم کرد و در ارزیابی محتوای منتشر شده، از اطلاعات ارائه شده توسط این نهادها بهره خواهیم جست.

با سیاست جدید، محتوای مخرب مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و توییت هایی که "بیشترین خطر آسیب رسانی" را برای کاربران دیگر را به همراه داشته باشد، حذف خواهد شد.

این اعلام توییتر، در پی اتخاذ سیاست های مشابهی از سوی فیسبوک، گوگل، مایکروسافت و رِدیت در اوایل هفته جاری صورت می گیرد. این شرکت ها هم گفته اند که با دولت ها در مقابله با نشر اطلاعات نادرست همکاری می کنند.

در بیانیه مشترک آنها آمده است: ما در ارتباط با کووید ۱۹ در این زمینه ها با یکدیگر همکاری نزدیکی داریم: به میلیون ها نفر از مردم کمک می کنیم تا با یکدیگر ارتباط داشته باشند، با فریب کاری و نشر اطلاعات غلط درباره ویروس مقابله می کنیم، به محتوای قابل اتکا در سایت های خود اولویت داده و اخبار مهم را در هماهنگی با نهادهای بهداشتی دولتی در سرتاسر جهان به روز رسانی می کنیم.

از مدتی قبل، شبکه های اجتماعی و جستجوگرهای اینترنتی توصیه های رسمی از جمله از طرف سازمان بهداشت جهانی را در بالای نتایج جست وجوی خود قرار می دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-03-20 01:54

افزودن دیدگاه جدید