کد مطلب: 

242656

سه بسته حمایتی دولت برای اقشار کم برخوردار خسارت دیده از شیوع کرونا

رئیس‌جمهور دستور داد سه بسته حمایتی در اختیار "اقشار کم برخورداری که کسب و کار آنان در آستانه سال نو، لطمه و خسارت جدی دیده اند"، قرار گیرد.
سه بسته حمایتی دولت برای اقشار کم برخوردار خسارت دیده از شیوع کرونا

به گزارش سیتنا، رئیس‌جمهور پس از دریافت گزارش کارگروه مدیریت آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا از اقشار کم‌درآمد و صاحبان کسب و کارهایی که بر اثر شیوع این بیماری دچار آسیب و لطمه شده اند، دستور داد سه بسته حمایتی در اختیار "اقشار کم برخورداری که کسب و کار آنان در آستانه سال نو، لطمه و خسارت جدی دیده اند"، قرار گیرد که برآورد می شود سه میلیون خانوار ایرانی مشمول دریافت این بسته های حمایتی شوند.

بر اساس دستور حسن روحانی به سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نخستین بسته حمایتی تا پیش از پایان اسفندماه در اختیار افراد مشمول قرار می‌گیرد که با کمک بانک اطلاعات ایرانیان شناسایی یا ثبت نام شده اند. دو بسته حمایتی دیگر نیز در ابتدای سال آتی در اختیار مشمولان این طرح قرار خواهد گرفت.

سازمان برنامه و بودجه نیز با دستور رئیس‌جمهوری موظف به تامین اعتبار این بسته حمایتی شده است.

همچنین قرار است جلسه آتی کارگروه مدیریت آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا روز یکشنبه به ریاست روحانی و با حضور وزرای اقتصادی ذیربط و روسای اتاق‌های بازرگانی و اصناف تشکیل شود.

کارگروه مدیریت آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا که به دستور رئیس جمهور تشکیل شده، به طور منظم تشکیل جلسه داده و با بررسی معضلات و آسیب‌های اقتصادی شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد کشور، سیاست‌های جبرانی را تدوین و در اختیار رئیس جمهور و ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا قرار می دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-03-13 00:46

افزودن دیدگاه جدید