کد مطلب: 

242626

تلاش‌ها برای افزایش سرعت اینترنت‌های خانگی و مشترکان ناراضی!

در پی رشد مصرف اینترنت کاربران و روند رو به کاهش سرعت اینترنت‌های خانگی طی روزهای اخیر و افزایش این مشکل در پی دستور وزیر ارتباطات به ارائه‌دهندگان اینترنت خانگی برای ارائه‌ی بسته‌ی رایگان ۱۰۰ گیگابایتی به مشترکان، نائب رئیس هیات مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت ادعا می‌کند که با ارتقاهای صورت گرفته، امشب وضعیت عمومی سرعت اینترنت‌های خانگی به مراتب بهتر از روز گذشته خواهد بود.
تلاش‌ها برای افزایش سرعت اینترنت‌های خانگی و مشترکان ناراضی!

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، سجاد بنابی در رشته توئیتی نوشت:

امروز جلسه‌ی ۴ ساعته‌ای با حضور آذری جهرمی و مدیران سازمان تنظیم مقررات و زیرساخت برای بررسی وضعیت سرعت اینترنت کاربران ثابت داشتیم. خلاصه وضعیت به شرح زیر بود.

رشد مصرف کاربران دو برابر سه هفته پیش است. مشکلات زیر رخ داده است:

۱)شرکت آسیاتک در ده استان با مشکل پرشدن ظرفیت خطوط انتقال بین استانی مواجه بود، این ظرفیت‌ها از سوی شرکت زیرساخت تامین و واگذار شد.

۲)شرکت ندا گسترصبا(صبانت) با پرشدن شدید ظرفیت انتقال بین استانی و اینترنت مواجه بود، گراف‌های این شرکت نشان‌دهنده وضعیت بد کیفیت سرویس از ساعت ۲عصر هر روز تا ساعت ۱بامداد بود. در حال حاضر، شرکت مخابرات ایران و زیرساخت در حال ارتقای مدارات انتقال این شرکت هستند.

۳)شرکت داتک هم با پرشدن شدید ظرفیت ارتباط بین مراکز مخابراتی درون شهری و نیز ارتباطات اینترنت مواجه بود. برای این شرکت نیز که پهنای باندش را از شرکت رسپینا تامین میکند، ارتقای مدارات آغاز شد.

۵)پرشدن ظرفیت ارتباطات اینترنتی شرکت‌های مخابرات استان خراسان رضوی و مخابرات استان تهران نیز با افزایش ظرفیت ارتباطات آن‌ها حل شد.

۶)از مجموع بیش از ۱۴۰۰ مرکز مخابراتی کشور، تجهیزات انتقال شرکت مخابرات ایران در ۷۰مرکز نیازمند ارتقای سخت‌افزاری است. حدود ۲۰مرکز از این ۷۰ مرکز در استان کرمان واقع است. حل مشکل این ۷۰مرکز که عمدتا کم ظرفیت هستند در مدت کوتاه قابل رفع نیست و باید خرید تجهیزات و نصب پیگیری شود

با ارتقاهای صورت گرفته، امشب وضعیت عمومی سرعت اینترنت‌های خانگی به مراتب بهتر از روز گذشته خواهد بود. این جلسه فردا نیز برگزار و وضعیت مجددا بررسی و اقدامات پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-03-11 18:57

افزودن دیدگاه جدید