کد مطلب: 

242617

توانمندی‌های تخصصی اقتصاد دیجیتال افزایش می‌یابد

اقتصادی که روزهای اوج خود را در دنیا سپری می‌کند نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی است که بتواند ادامه حیات دهد و جانشین خوبی برای اقتصاد سنتی دنیا شود. ایران هم از کشورهایی است که به سمت بازار اقتصاد دیجیتال حرکت کرده است و برای توسعه‌یافتگی خود به ایجاد زیرساخت‌های ملی و بین‌المللی نیاز دارد.
توانمندی‌های تخصصی اقتصاد دیجیتال افزایش می‌یابد

به گزارش سیتنا، روزی‌که اقتصاد دیجیتال در دنیا پا گرفت، خیلی از کشورها الفبای آن را هم نمی دانستند؛ اما این اقتصاد پرشتاب بدون توجه به سنت‌ها و محاسبات کهن قدیمی، راه خود را با شتابی دو چندان پیش گرفت و همه‌گیر شد. همه‌گیری که به ایران هم سرایت کرد و چند سالی است میهمان ناخوانده اقتصاد نفتی کشورمان شده است.

آمدن هر مفهوم جدید و نوینی در دنیای امروز را به فال نیک می‌گیریم؛ اما برای ماندگاری این مفاهیم جدید نیاز داریم که زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های توسعه آن را هم فراهم کنیم. این اقتصاد نوین هم با ورود خود به کشور نیازهایی را به وجود آورد که تنها با تلاش بازیگران این عرصه پاسخ داده می‌شود.

تربیت نیروی متخصص و توانمند برای پیشبرد اهداف اقتصاد دیجیتال در کشور، یکی از این نیازهای مهم است که در ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یکی از اولویت‌های کاری ستاد پیگیری می‌شود.

توانمندسازی که قرار است در سطح دانشگاه‌ها و میان دانشجویان و اساتید این حوزه صورت گیرد. در این برنامه مقرر شده است برنامه ترویجی اقتصاد دیجیتال در سطح دانشگاه‌ها از طریق برگزاری رویدادهای مختلف، ایجاد شتاب‌دهنده‌های تلنت و توسعه اشتغال محقق شود.

متنوع‌سازی زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال از نظر بازیگران و استارتاپ‌های مرتبط با حوزه‌های مساله‌محور و فناوری محور هم در این برنامه مدنظر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-03-11 11:30

افزودن دیدگاه جدید