کد مطلب: 

242613

ابلاغ و تصویب طرح کلان و ملی توسعه فناوری ۵G جهت اجرا در پژوهشگاه ICT

معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابلاغ و تصویب طرح کلان و ملی توسعه فناوری ۵G جهت اجرا در این پژوهشگاه خبر داد.
ابلاغ و تصویب طرح کلان و ملی توسعه فناوری ۵G جهت اجرا در پژوهشگاه ICT

به گزارش سیتنا، دکتر مهدی فسنقری در توضیح این خبر گفت: طرح ملی توسعه فناوری ۵G به‌عنوان تنها طرح کلان پژوهشگاه تا پایان برنامه توسعه ششم کشور، دوازدهم اسفند ۹۸ در پی ابلاغ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصویب شد.

وی افزود: این طرح بنا بر احکام برنامه ششم توسعه و با توجه به نیاز جدی و روزافزون کشور به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، اطلاعاتی و خدمات مربوطه، متناسب با روند توسعه شبکه‌های آینده در جهان و در راستای ارتقای جایگاه علمی، فناوری و بین‌المللی و پیشرفت اقتصادی کشور با تکیه بر توانمندی داخلی، تعریف و در دو فاز، تا پایان سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، تصویب شده است.

گفتنی است دکتر مهدی فسنقری با حکم دکتر یزدانیان رییس پژوهشگاه به‌عنوان مجری این طرح کلان منصوب شده است.

بر اساس این گزارش، با این تصمیم، از این پس کلیه طرح‌ها و پروژه‌های پژوهشگاه ICT ذیل طرح کلان ۵G تصویب و اجرا خواهند شد. لذا کارگروهی با مشارکت کلیه پژوهشکده‌های پژوهشگاه تشکیل خواهد شد تا طرح‌ها، پروژه‌ها و اقدامات ذیل این طرح کلان را تدوین و پس از تصویب در شورای پژوهشی به‌صورت یکپارچه راهبری کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-03-11 10:17

افزودن دیدگاه جدید