کد مطلب: 

242459

"اسپیس‌ایکس" سال آینده ۳ گردشگر به فضا می‌فرستد

شرکت "اسپیس‌ایکس" قصد دارد در سال آینده، سه گردشگر را به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد.
"اسپیس‌ایکس" سال آینده ۳ گردشگر به فضا می‌فرستد

به گزارش سیتنا به نقل از نیوساینتیست، شرکت "اسپیس‌ایکس"(SpaceX) در نظر دارد تا در سال آینده، سه گردشگر را به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد. این سفر، بخشی از همکاری اسپیس‌ایکس با استارتاپ آمریکایی "آکسیوم اسپیس"(AxiomSpace) است.

پیش از این نیز افرادی به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرده‌اند اما پرتاب همه آنها با فضاپیمای روسی "سایوز"(Soyuz) صورت گرفته است. اسپیس‌ایکس در این سفر، از موشک "فالکون ۹"(Falcon ۹) و کپسول "دراگون"(Dragon) استفاده خواهد کرد تا نخستین پرتاب مسافران با یک فضاپیمای خصوصی به ایستگاه فضایی بین‌المللی صورت بگیرد.

این برنامه، در پی بیانیه سال گذشته ناسا صورت می‌گیرد که از گشودن ایستگاه فضایی بین‌المللی برای فعالیت‌های تجاری بیشتر حکایت داشت. "مایکل سافردینی"(Michael Suffredini)، مدیرعامل آکسیوم در بیانیه‌ای گفت: این پرواز تاریخ‌ساز، گامی برای پیشروی در دستیابی به فضا محسوب می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از این هستند که هزینه تهیه بلیط‌های این سفر ۱۰ روزه، حدود ۵۵ میلیون دلار خواهد بود.

اسپیس‌ایکس در چند سال گذشته، چندین بیانیه در مورد گردشگری فضایی داده است. این شرکت در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که قصد دارد گردشگران را به اطراف ماه بفرستد و در ماه فوریه نیز از قرارداد خود با یک استارتاپ فضایی دیگر برای فرستادن مسافران به مدار اطراف زمین خبر داد.

هیچ یک از این پروازها هنوز انجام نشده‌اند. کپسول دراگون که اسپیس‌ایکس آن را برای فرستادن فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی ابداع کرده، هنوز با یک سرنشین پرواز نکرده است. نخستین سفر سرنشین دار دراگون، برای ماه مه سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-03-06 12:02

افزودن دیدگاه جدید