کد مطلب: 

242374

ساختمان انرژی نزدیک به صفر با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری در ایران ساخته می‌شود

تفاهم نامه احداث ساختمان انرژی نزدیک به صفر، میان پروژه بهینه‌سازی مصرف انرژی و محیط زیست و ایستگاه نوآوری شریف منعقد شد.
ساختمان انرژی نزدیک به صفر با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری در ایران ساخته می‌شود

به گزارش سیتنا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هدف از این تفاهم نامه، احداث ساختمانی است که بتواند به عنوان یک نمونه مناسب و کامل، انرژی خود را به میزان قابل قبولی تامین کند. این ساختمان به عنوان مرکزی برای کارشناسان، دانشجویان و پژوهشگران حوزه بهینه‌سازی انرژی برای آموزش و ترویج فرهنگ در این زمینه شناخته خواهد شد.

علی وطنی مدیر ملی پروژه بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان با اشاره به اینکه، این اولین پروژه ملی است که با این عنوان احداث می‌شود گفت: «طراحی این ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است. با وجود تمام مشکلاتی که کشور با آن روبروست، امیدواریم که این پروژه با یک نگاه علمی، اقتصادی، مدیریتی و اجرایی در زمان مشخص به اتمام برسد.»

با توجه به لزوم توسعه کسب‌وکارهای نوپا در زمینه بهینه‌سازی انرژی، پیش بینی شده است که کاربری ساختمان فوق برای استقرار زیست‌بوم فناوری‌های بهینه‌سازی انرژی مورد استفاده قرار گیرد.

مهدی شکوری معاون مدیر ملی پروژه بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان نیز با اشاره به نکته فوق گفت: «یکی از اهداف این پروژه، ترویج مبحث 19 مقررات ملی ساختمان با رویکرد توسعه ساختمان‌های پایدار حداقل مصرف انرژی فسیلی است و این ساختمان بر اساس تجربیات بین‌الملی مشابه طراحی و ساخته می‌شود.»

وی افزود: «ساختمان مورد نظر دارای ویژگی‌های منحصر به فردی خواهد بود که مهم‌ترین آن، نیاز حداقلی به منابع انرژی فسیلی و همچنین شاخص عملکرد انرژی بین 50 تا 75 کیلووات ساعت بر مترمربع در سال است.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-03-03 10:26

افزودن دیدگاه جدید