کد مطلب: 

242269

رونمایی از منشور حقوق شهروندی، نشریه الکترونیکی فن نگار و رادیو فاوا، همزمان با سالروز تاسیس پژوهشگاه ICT

مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی پژوهشگاه ICT از رونمایی از منشور حقوق شهروندی، نشریه الکترونیکی فن نگار و رادیو فاوا، همزمان با سالروز تاسیس این پژوهشگاه خبر داد.
رونمایی از منشور حقوق شهروندی، نشریه الکترونیکی فن نگار و رادیو فاوا، همزمان با سالروز تاسیس پژوهشگاه ICT

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمدرضا فرنقی زاد در توضیح این خبر اظهار کرد: مجموعه روابط عمومی پژوهشگاه به دنبال اتخاذ رویکردی جدید در اطلاع رسانی و برخورداری از یک بسته جامع رسانه ای، اقدام به تولید و نشر نخستین شماره نشریه الکترونیک پژوهشگاه با عنوان «فن نگار» کرد؛ علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت پژوهشگاه از این نشریه بهره برداری کنند.

فرنقی زاد همچنین به اقدام دیگر روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره و اعلام کرد: یکی دیگر از تصمیمات ما که همزمان با سالروز تاسیس پژوهشگاه، از آن رونمایی شد، رادیو فاوا بود. این رادیو قصد دارد با ارائه محتوای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مصاحبه با پیشکسوتان و کارآفرینان این حوزه و همچنین برنامه های متنوع دیگر، ارائه و منتشر می گردد.

به گفته مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی پژوهشگاه ICT، محتوای این رادیو نیز در شبکه های اجتماعی این مجموعه با عنوان فاواسرا و itrc.ict در دسترس علاقمندان بوده و به صورت هفتگی به روز می شود.

تدوین و تصویب منشور حقوق شهروندی همزمان با سالروز تاسیس این پژوهشگاه نیز خبر دیگری بود که فرنقی زاد با اشاره به آن، گفت: یکی از نکاتی که دکتر یزدانیان رئیس پژوهشگاه همواره نسبت به آن دغدغه داشته و اهمیت می دهند، حقوق شهروندی در راستای تکریم ارباب رجوع است، به همین سبب منشور حقوق شهروندی پژوهشگاه توسط دفتر ریاست و روابط عمومی تدوین و به تصویب هیات رئیسه رسید.

وی ادامه داد: واحدهای مختلف این مجموعه مکلف هستند تا بر اساس حقوق شهروندی وظایف خود را انجام دهند و مراجعه‌کنندگان می توانند مشکلات و شکایات خود را در این زمینه از طریق واحد بازرسی پژوهشگاه مطرح کنند.

متن منشور حقوق شهروندی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرح زیر است:

۱- حق شهروندان است که بتوانند از اطلاعات و اسناد تحقیقاتی موجود در پژوهشگاه که دارای طبقه بندی نیستند به راحتی استفاده نمایند.

۲- حق شهروندان است که از مزایای دولت الکترونیک، فرصت های آموزشی و امکان استفاده آنلاین از خدمات پژوهشگاه به صورت غیرتبعیض‌آمیز برخوردار شوند.

۳- حق شهروندان است که به صورت برابر و با شفافیت کامل از اطلاعات اقتصادی فاقد طبقه‌بندی از جمله اطلاعات مربوط به برگزاری مزایده‌ها و مناقصه‌های پژوهشگاه مطلع شوند.

۴- حق شهروندان است که امور اداری آنها در پژوهشگاه با رعایت قانون، بی‌طرفانه و به دور از هرگونه منفعت‌جویی یا غرض‌ورزی شخصی انجام شود.

۵- حق توان‌خواهان (شهروندان دارای معلولیت) و سالمندان است که امکانات لازم در ساختمان‌های پژوهشگاه برای تردد ایشان تعبیه شده باشد.

۶- حق شهروندان است که محیط پژوهشگاه، محیطی مطابق با شئونات اسلامی و فضایل اخلاقی باشد.

۷- شهروندان از حق نقد و ابراز نارضایتی برخوردار بوده و می توانند هرگونه انتقاد یا پیشنهاد خود را به پژوهشگاه اعلام نمایند.

۸- حق شهروندان است که بتوانند با مدیران ارشد پژوهشگاه ارتباط مستقیم داشته باشند.

۹- حق شهروندان است که از طرح های کلان ، سمینارها و برنامه های علمی پژوهشگاه اطلاع داشته باشند.

۱۰- حق شهروندان است که از تصمیمات و اقدامات اداری پژوهشگاه که به نوعی حقوق و منافع مشروع آنها را تحت تاثیر قرار می دهند، آگاه شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-03-01 11:55

افزودن دیدگاه جدید