کد مطلب: 

242089
نمونه‌ای از حضور موثر ایرانیان در فضای مجازی با هدف انعکاس تحریم‌های ظالمانه؛

از کمپین‌های موثر کرونایی ایرانیان سراسر دنیا تا گشایش کانال بین‌المللی انتقال اقلام انسان دوستانه به ایران

به دنبال فشارهای مدنی و بین المللی برای تسهیل ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به ایران که بر اثر تحریم های ظالمانه آمریکا و ساز و کار پیچیده ای و مبهم، امکان ارسال وجود نداشت اما سرانجام واشنگتن روز پنجشنبه با صدور مجوزی، انجام برخی مبادلات بشردوستانه با بانک مرکزی ایران را تسهیل کرد.
از کمپین‌های موثر کرونایی ایرانیان سراسر دنیا تا گشایش کانال بین‌المللی انتقال اقلام انسان دوستانه به ایران

به گزارش سیتنا به نقل از شفقنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه با اعلام رسمیِ نهایی‌شدن سازوکار بشردوستانه سوئیس با ایران و با صدور مجوزی، به شرکت‌ها اجازه داد تا بدون خطر تحریم‌ شدن، اقلامی از جمله مواد غذایی، دارویی و کالاهای اساسی را به ایران ارسال کنند. آمریکا اعلام کرد؛ ساز وکار جدید مبادله کالاهای کشاورزی و دارو میان سوئیس و ایران از امروز (پنجشنبه) به طور کامل عملیاتی شده است.

این در حالی است که اخیرا تلاش های فروانان از سوی شخصیت ها و نهادهای مدنی و پزشکی و بشر دوستانه و سیاسی و مردمی و کمپین های مجازی از جمله در اخرین اقدام موثر کمپین بشردوستانه ایرانیان خارج از کشور با امضای بیش از هزاران نفر، از سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل  درخواست کرده بود برای مبارزه با کرونا و رفع تحریم های پزشکی امکان ارسال دارو و تجهیزات لازم پزشکی فراهم شود. در نهایت مجموعه ی تلاش های صورت گرفته گامی شد برای موافقت آمریکا با ارسال دارو و تجهیزات پزشکی که البته قرار بود یک سال و نیم پیش این امکانات در اختیار ایران قرار گیرد که با کارشکنی های آمریکا هنوز محقق نشده بود. گرچه بعید نیست آمریکا همچنان به کارشکنی خود ادامه دهد.

در این کمپین آمده است: بنی آدم اعضای یک پیکرند؛ مردم خوب ایران در خطر ویروس کرونا هستند. بیایید با یک امضا به یاری آنان بشتابیم. این نامه ایست به رییس سازمان ملل و رییس سازمان بهداشت جهانی. تحریم های شدید مستقیم و غیر مستقیم علیه دارو و تجهیزات پزشکی می تواند به گسترش ویروس و به خطر افتادن جان تعداد بیشتری از هموطنان ما بیانجامد. به ویژه که با افزایش تعداد بیماران، از ذخایر دارویی و تجهیزاتی کشور کاسته خواهد شد. ما می توانیم با امضای این نامه و تقاضای رفع تحریم ها علیه دارو و تجهیزات پزشکی و سایر کمک های درمانی و بشر دوستانه و تقاضا برای باز شدن مسیرهای بانگی در تخفیف آلام مردم ایران سهیم باشیم. از شما هموطن عزیز استدعا دارد این نامه را امضا فرمایید و نیز به دوستان خود برای امضا برسانید، تا قدمی هر چند کوچک برای مردم خوب میهن در این شرایط بسیار سخت برداشته باشیم. جالب است بدانید این کمپین که از سوی ایرانیان خارج از کشور راه اندازی شد در عرض دو روز با استقبال چشمگیر ایرانیان داخل و خارج از کشور مواجه و با بیش از بیست هزار مواجه شد.

این کمپین نمونه ای از حضور موثر و مفید در فضای مجازی و شبکه ارتباطات جهانی و نشانه موفقیت ایرانیان خارج از کشور در رساندن صدای مردم مظلوم ایران که تحت تحریمی های ظالمانه هستند بود.

باید پذیرفت این نوع فعالیت ها ابتکار و تجربه موفقی برای آینده است که در عرصه دیپلماسی عمومی بین‌المللی می توان از همدلی و همراهی همه ایرانیان و ایران دوستان در راستای تحقق اهداف خیرخواهانه و حقوق بشر و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه ایران استفاده هم افزایانه نمود
حسن واقعی اینگونه حرکات مستقل، مردمی بودن و غیرسیاسی بودن است و خوب است بستر اینگونه همدلی های بین المللی تسهیل شود.

باید از همه کسانی که با امضای خود کمک بزرگی به این کمپین کردند سپاسگزار شود.

لینک کمپین: Lift all medical sanctions now to combat Coronavirus in Iran

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-02-28 01:11

افزودن دیدگاه جدید