کد مطلب: 

242020

جنجال شنود تلفن همراه یک لاهیجانی/ ردپای یک خواهر و برادر در این پرونده

عامل نصب برنامه شنود در تلفن همراه شهروند لاهیجانی شناسایی و دستگیر شد.
جنجال شنود تلفن همراه یک لاهیجانی/ ردپای یک خواهر و برادر در این پرونده

به گزارش سیتنا، سرهنگ قاسم جانعلی‌پور، فرمانده انتظامی لاهیجان گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر دسترسی غیرمجاز فرد یا افرادی به تلفن همراهش و شنود مکالمات و ارسال اطلاعات خصوصی برای نزدیکانش، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی لاهیجان گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات شاکی و اقدامات فنی دریافتند که فردی اقدام به نصب یک نرم افزار خاص در تلفن همراه شاکی کرده و مکالماتش را شنود می‌کند.

سرهنگ جانعلی‌پور با بیان اینکه در تحقیقات تکمیلی مشخص شد شاکی مدتی قبل تلفن همراه خود را در اختیار یک تعمیرکار که از آشنایانش بوده قرار داده است، افزود: متهم مورد نظر دستگیر شد.

او گفت: متهم ابتدا منکر اتهامات خود شده، اما پس از بررسی تجهیزات رایانه‌ای و پیدا شدن اطلاعات و فایل‌های شخصی شاکی، لب به اعتراف گشود و علت این امر را درخواست دو تن از خویشاوندان شاکی اعلام کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان گفت: دو متهم دیگر پرونده که خواهر و برادری ۲۵ و ۳۰ ساله بودند، دستگیر و ضمن اعتراف به همراه متهم ۳۵ ساله به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ جانعلی‌پور تصریح کرد: در اختیار قرار دادن تلفن همراه و وسایل رایانه‌ای حاوی اطلاعات شخصی به افراد و مراکز غیرمجاز آن هم بدون رعایت هشدار‌های پلیس زمینه‌ساز مشکلات این چنینی می‌شود.

او در پایان از شهروندان خواست: در صورت اطلاع هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-02-27 06:31

افزودن دیدگاه جدید