کد مطلب: 

242005

توصیه های پزشکی برای بیماران مشکوک به کرونای خفیف

فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه با بیان اینکه مرطوب کردن محیط با استفاده از دستگاه های بخور اثری در جلوگیری از انتقال کرونا ویروس ندارد، گفت: بهترین راه برای پاکیزه نگه داشتن هوای محیط های سرپوشیده باز گذاشتن پنجره ها در ساعاتی از شبانه روز و تهویه مناسب است.
توصیه های پزشکی برای بیماران مشکوک به کرونای خفیف

به گزارش سیتنا، دکتر مسعود مردانی فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری درباره بیماران مشکوک به کرونای خفیف که به بستری نیاز ندارند و فقط علائم خفیف بیماری در خود احساس می کنند، توضیح داد: توصیه می شود این افراد با مصرف مایعات، کنترل درجه حرارت بدن و استفاده از تب‌بر استامینوفن در منزل در بستر خود استراحت کنند.

وی یادآور شد: اگر تب فرد قطع نشود، یا دچار تنگی نفس و سرفه خلط دار شوند باید مجدد به پزشک مراجعه کنند.

این پزشک با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت توسط فرد بیمار و اطرافیان وی، افزود: شست و شوی مداوم دست و رعایت بهداشت فردی مهمترین نکته برای جلوگیری از انتقال بیماری تلقی می شود.

وی با بیان اینکه تغییر دمای هوا در جلوگیری از انتشار ویروس موثر است، توضیح داد: از آنجایی که با گرم شدن هوا تجمعات در محیط های سرپوشیده کمتر می شود انتقال بیماری از افراد به یکدیگر کاهش می یابد.

دکتر مردانی با اشاره به نگرانی افراد نسبت به ابتلا به بیماری کرونا تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر با اپیدمی ترس و وحشت روبرو هستیم نه اپیدمی بیماری، بسیاری از افراد یک عطسه و علامت خفیف را دلیل ابتلایشان به کرونا تلقی می کنند.

این پزشک در پایان توصیه کرد: مردم باید سعه صدر داشته باشند به اخبار رسمی و توصیه های پزشکان متخصص توجه کنند تا با رعایت بهداشت فردی و اجتماعی مشکلی برایشان ایجاد نشود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-02-27 01:33

افزودن دیدگاه جدید