کد مطلب: 

2420

ارسال ریزمکالمات از سوی اپراتورها به ایمیل‌های خارجی مشترکان ممنوع شد

به دستور وزیر ارتباطات، از این پس اپراتورهای تلفن همراه نباید ریزمکالمات مشترکان خود را به ایمیل‌های با میزبانی خارجی آنان ارسال کنند.

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری فارس، پس از ممنوع شدن ارسال صورت‌حساب‌ مشتریان بانک‌ها به ایمیل‌های خارجی از سوی وزیر ارتباطات، ارسال صورت‌حساب مشترکان تلفن همراه نیز به این گونه ایمیل‌ها ممنوع شد.

بر اساس این گزارش، اخیراً وزیر ارتباطات در نامه‌ای خطاب به محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی، قبول ایمیل‌های خارجی را در هنگام افتتاح حساب‌ بانکی و ارسال صورت‌حساب مشتریان به آن را ممنوع اعلام کرد.

در همین ارتباط نیز به تازگی تقی‌پور، با ارسال نامه‌ای به معاون خود، اعلام کرد: از این پس استفاده از ایمیل‌های خارجی برای ارسال ریزمکالمات مشترکان تلفن از سوی اپراتورها ممنوع شده است.

بر اساس این گزارش، در این نامه که از سوی رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خطاب به محمد کرم‌پور معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ارسال شده‌، آمده است:

مطابق اسناد و قوانین موجود، حفظ امنیت اطلاعات در حوزه فناوری اطلاعات از جمله اهداف قانونی برنامه پنجم توسعه کشور ماده 46 می‌باشد و از آنجا که ایمیل‌های عمومی نظیر yahoo. Gmail و ... یکی از ابزارهای خروج اطلاعات کاربران از کشور است، مقتضی است دستور فرمایید اپراتورها در ارسال ریز مکالمات مشترکان به صورت الکترونیک نسبت به رعایت موارد ذیل اقدام عاجل و آنی را به عمل آورند.

1- عدم استفاده از ایمیل‌های با میزبانی خارجی و ایمیل‌های عمومی نظیر yahoo, Gmail, Hotmail و MSN و ...

2- استفاده از ایمیل با میزبانی داخلی که فهرست آن بر روی سایت مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت به نشانی www.matma.ir قرار دارد و به صورت مرتب به روز می‌شود.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-05-10 20:16

افزودن دیدگاه جدید