کد مطلب: 

241875

مجمع فعالان فرهنگی فضای مجازی در عرصه بین‌الملل شروع به کار کرد

مجمع فعالان فرهنگی فضای مجازی در عرصه بین الملل با مجوز مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد.
مجمع فعالان فرهنگی فضای مجازی در عرصه بین‌الملل شروع به کار کرد

به گزارش گروه دریافت خبر سیتنا، در نشست هیأت مدیره این مجمع که در تهران برگزار شد اساسنامه مجمع به تصویب هیأت مدیره این تشکل فرهنگی رسید و برنامه‌های عملیاتی و فعالیت‌های اجرایی مجمع رسماً با این مصوبه شروع شد.

پیشتر در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۹۸ اعضای هیأت مدیره مجمع فعالان فرهنگی فضای مجازی در عرصه بین الملل طی انتخاباتی که با مشارکت اعضای مجمع عمومی این مجمع برگزار شد انتخاب شده بودند.

امیر سیاح مسئول حوزه صادرات محصولات فرهنگی بین الملل مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در این زمینه اعلام کرد: پیش از این مرکز مذکور ۴۵ شخص حقیقی و حقوقی فعال در حوزه صادرات محصولات فرهنگی دیجیتال را شناسایی کرده بود و ۱۹ نفر از میان این اشخاص برای انتخابات هیأت مدیره نامزد شده بودند. در این انتخابات که با نظارت نمایندگان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حراست مرکز برگزار شد ۷ نفر به عنوان اعضای اصلی هیأت مدیره و ۲ نفر به عنوان اعضای علی البدل با رأی اکثریت اعضای مجمع عمومی به شرح زیر انتخاب شدند:

الف: اعضای اصلی

۱- مؤسسه سروش مهرآریا –ابراهیم بهادری

۲- شرکت ایریانا بوم- کیان یزدیان

۳- شرکت تله پرومو- مسعود زارعی

۴- مؤسسه موج تلفن همراه –محمد علی طهرانچی

۵- شرکت توسعه فناوری اطلاعات نیاز- مهدی طالبی

۶- شرکت توسعه محتوای بین الملل پارس دیجیتال کلید طلایی –موسی زمان زاده

۷- موسسه نوا کامکار ماندگار –احسان رزازی

ب: اعضای علی البدل

۱- مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی- سعید سالاریان

۲- موسسه مهاد رسانه شیراز- حمید افسری

در نشست هیأت مدیره، اساسنامه این مجمع در ۲۸ ماده و ۱۴ تبصره تصویب شد و در نشست آینده مجمع، رئیس، نایب رئیس مجمع و دبیر مجمع مشخص خواهند شد.

مجمع فعالان فرهنگی فضای مجازی در عرصه بین المللی یک تشکل فرهنگی، غیر دولتی و غیر انتفاعی است که هدفش معرفی صحیح فرهنگ و تمدن ایران و ویژگی‌های فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی آن و نیز تولید و عرضه محصولات متناسب با بسترهای نوین فضای مجازی از طریق هم افزایی و شبکه سازی فعالان فضای مجازی است. تمرکز این مجمع بر صادرات محصولات فرهنگی دیجیتالی و متناسب با فضای مجازی خواهد بود.

بر اساس ماده ۲ اساسنامه مجمع، همه اشخاص حقیقی و حقوقی دارای مجوز از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعم از تولیدکنندگان محتوا، توسعه دهندگان نرم افزارها، صاحبان پلتفرم‌ها، عرضه کنندگان، ناشران و سایر فعالان دارای صادرات یا اثر قابل عرضه به مخاطبان خارج از کشور می‌توانند به عضویت این مجمع در آیند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-02-25 14:46

افزودن دیدگاه جدید